1

Do kynutého těsta vhánět vzduch

Pokud chcete zpracovat (zadělat) těsto a spoléháte sami na sebe, tedy nepoužíváte robot, hodně záleží na zpracování těsta. V žádném případě nestačí těsto jen zamíchat. Po vmísení všech ingrediencí se těsto pomocí vařečky táhlými pohyby ruky zvedá do výšky tak, že se odděluje ode dna mísy, a to tak dlouho, až se začnou tvořit v těstě bubliny. Tím se do těsta vhání vzduch, aby bylo křehké a nadýchané. Pak je teprve těsto správně zpracované a nelepí se na mísu (tento návod je aplikovaný pro těsto na kvasnicích). Pokud používáte na kynuté knedlíky prášek do pečiva, nikdy je nemůžete mít tak nadýchané a křehké jako s kvasnicemi.

2

Rychleji vykynuté těsto

V teple těsto kyne rychleji. Ale pozor, pokud vykyne příliš rychle, je to na úkor chuti. Nedávejte těsto nakynout do mikrovlnné trouby, byť je nastavená na nejnižší teplotu. Tady těsto vykyne za pár minut, ale nebude dobré. Těsto potřebuje na vykynutí svůj čas. Přistavte mísu s těstem někam, kde je tepleji, třeba poblíž sporáku, kde vaříte nebo k topení. V létě určitě ne na slunce, tam vám dříve okorá, než stačí vykynout.

3

Čisté ruce

Když zpracováváte těsto, není příjemné a stěžuje to práci, když se vám lepí těsto na ruce. Většinou si pomáháme moukou, bez omoučněných rukou to jde vždy špatně. Zkuste si nyní na dlaně nakapat pár kapek olivového oleje a vetřít do pokožky rukou.

4

Led do trouby?

Rádi si upečete domácí chléb a chcete mít lepší bochník? Dejte zároveň s bochníkem do trouby 6 až 8 kostek ledu a nádobku s ledem položte na mřížku v troubě. Díky vznikající páře se bochník propeče lépe a bude mít křupavější kůrčičku.

5

Med v pečivu

Díky medu zůstane domácí pečivo déle měkké a čerstvé. Místo šálku cukru dejte do těsta šálek medu. Ovšem nezapomeňte na to, že musíte snížit zároveň poměr tekutých složek v receptu. Jedná se o čtvrtinu šálku na každý šálek medu.

6

Je prášek do pečiva čerstvý?

Leží vám již dlouho prášek do pečiva v kredenci, jiný nemáte a chcete zjistit, jestli je ještě použitelný? Do šálku nasypte trochu prášku do pečiva a zalijte jej trochou horké vody. Jestliže se zvedne bublinková bouře, můžete prášek do pečiva použít. Pokud se jen tu a tam objeví pár bublinek, moc vám takový prášek nepomůže a místo nakypřeného těsta budete mít brousek. Kupte prášek nový.

Tipy

Máte i vy nějaké dobré a osvědčené tipy a triky na těsto a pečení? Podělte se s námi v komentářích. Děkuji.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (15 votes)