Co je potřeba

  • kávovou sedlinu z jednoho šálku kávy
  • 3 banánové slupky
  • 3 vaječné skořápky
  • 1 litr vody
  • nádobu na skladování
  • mixér
1

Kávová sedlina

obsahuje velké množství dusíku, který se uvolňuje postupně a vyživuje půdu dlouhodobě. Dále obsahuje cenné minerální látky jako hořčík, drasík, fosfor a měď. Káva přitahuje žížaly, které půdu krásně provzdušní a naopak odpuzuje nežádoucí slimáky a mravence. Lógr je možné nasypat i samostatně okolo rostlin či jej jako zdroj dusíku přidávat na kompost.

2

Banánové slupky

obsahují především draslík, dále vápník, hořčík i fosfor. Díky tomu dodávají rostlině sílu a odolnost proti škůdcům. Pro urychlení růstu malých sazeniček můžeme namočit 2 banánoné slupky do asi 1 litru vody, nechat 2 dny a pak vodu používat k zalévání.

3

Vaječné skořápky

jsou bohaté na vápník a jsou výborné jako hnojivo pro rajčata, papriky či lilek. Chrání také květy před uhnitím. Pokud je nadrtíme nahrubo a nasypeme okolo rostlin, slimáci a hlemýždi se této ostré překážce určitě vyhnou. Skořápky jsou skvělé také na kompost.

4

Postup výroby tekutého hnojiva:

Vaječné skořápky pečlivě vymyjeme a ideálně ještě zahřejeme v troubě (v mikrovlnné stačí 2 minuty) kvůli zneškodnění bakterií a salmonely, banánové slupky nakrájíme a spolu s kávovou sedlinou umístíme do mixéru. Přidáme trochu vody a umixujeme na jemno. Vzniklé hnojivo přelejeme do lahve, doplníme zbytkem vody a necháme 2 dny fermentovat. Poté můžeme používat.

Použití: 1x za 15 dní

Uchováváme v lednici.

Postup výroby suchého hnojiva:

Skořápky upravíme stejně jako u postupu výše a necháme je pár hodin oschnout. Poté je podrtíme např. v hmoždíři, v sáčku nebo mixérem na jemný prášek. Banánové slupky usušíme, poté nalámeme a umixujeme. Obojí smícháme se suchou kávovou sedlinou a máme hotovo.

Použití: 1 lžíci přimícháme do půdy

Tipy

Toto hnojivo ocení i růže.

Varování

Dávkujeme raději méně než více.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.11111
Average: 4.1 (9 votes)