Jste zde

Jak připravit pomazánku bramborový tatarák | recept

Mírný, 1 - 1000 Kč, 30 minut a více
09.01.2019 - 17:04

Bramborový tatarák | recept. Pokud patříte mezi milovníky topinek, jistě oceníte tuto jednoduchou pomazánku. Bramborový tatarák je sice trochu náročnější na čas, je třeba počítat s časem na uvaření brambor a jejich následné chladnutí, ale výsledek stojí skutečně za to. Osobně takto spotřebovávám zbylé brambory od oběda. Vyzkoušejte také vynikající pomazánku bramborový tatarák.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 2 středně velké brambory
  • 2 lžíce kečupu
  • 1 lžíce plnotučné hořčice
  • 1 lžíce worcestru
  • 2 stroužky česneku
  • 1 menší cibule (můžete použít i jarní či lahůdkovou)
  • sůl a pepř k dochucení
  • majoránka či řeřicha na dozdobení
  • chléb k podávání
1

S časovým předstihem si uvaříme brambory. Můžeme spotřebovat i ty, které jsme vařili kvůli jinému účelu. Nejlepší je použít brambory uvařené ve slupce, slupku oloupeme až bezprostředně před podáváním. Neoloupané uvařené brambory vydrží v lednici několik dní bez úhony. Vychladlé brambory zbavené slupky rozmačkáme na kaši nebo nastrouháme na jemném struhadle.

2

Cibuli nakrájíme nadrobno, osobně preferuju cibulku jarní, protože je zasyrova chutnější a navíc v této pomazánce splní i estetickou funkci. Nakrájenou cibuli nasypeme do misky s rozmačkanými bramborami. Česnek očistíme a prolisujeme k bramborám a cibuli. Můžeme použít i větší množství česneku, ale musíme mít na paměti, že se pomazánka rozleží. Budeme-li ji podávat až další den, tak bude chuť česneku o něco výraznější a štiplavější.

3

Přidáme kečup, hořčici a promícháme tak, aby se vše dokonale spojilo a kečup rovnoměrně obarvil bramborový základ. Množství kečupu můžeme měnit podle chuti, jen musíme počítat s tím, že čím sladší kečup, tím snáze přebije všechny ostatní chuti.

4

Poté nalijeme do pomazánky worcester, dosolíme a opepříme podle chuti. Worcester určitě nevynechávejte, je dost podstatnou chuťovou složkou. Nakonec můžeme přidat majoránku nebo ji použít pouze jako ozdobu. Výborná je pomazánka i posypaná řeřichou.

5

Topinky opečeme na sucho v topinkovači nebo na pánvi. Pomazánku nakládáme na topinku pomocí vidličky. Rajčata nakrájíme na kolečka a ozdobíme jimi krajíc opečeného chleba s pomazánkou. Přeji vám dobrou chuť.

Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva archiv autorky marketahoz
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Hlavní složkou tataráku je škrábané( nebo mleté) kvalitní hovězí maso! A to tady jaksi postrádám: nejde to ničím nahradit. Takže žádný tatarák z brambor nemůže existovat, ať tomu dáte jakýkoliv název !
Tato pomazánka se původně jmenuje Klausův tatarák - to je vysvětlení, proč to vedle tataráku ani neleželo. Je to ekonomická večeře dle pana Klause. A konečně, já bych pravý tatarák ze syrového masa nedala ani do úst. Zvednul by se mi žaludek. Vlasta
Dejme tomu, že je to bramborová pomazánka, ale kolem tataráku to ani neprošlo a vůbec to jako tatarák nechutná.
Nahoru