Co je potřeba

Játrové:

  • kousek vepřových jater
  • strouhanka
  • 1 celé vejce
  • česnek
  • sůl
  • zelená petržel

Z droždí:

  • 4 kostky droždí
  • 1 celé vejce
  • ½ hrnku strouhanky (i víc)
  • cibule
  • česnek
  • sůl
  • libeček
  • kousek másla
1

Játrové knedlíčky jsou klasika. Připravíme je z vepřových nebo drůbežích jater. Hovězí játra nedoporučuji, bývají nahořklá. Játra odblaníme, pokrájíme na menší kousky a rozmixujeme. Přidáme ostatní přísady a vymícháme zavářku. Mokrýma rukama tvarujeme kuličky. Vhazujeme je do horké polévky a několik minut vaříme. Knedlíčky se velmi dobře zmrazují.

2

Knedlíčky z droždí někdo nenávidí a někdo miluje. Já je vzala na milost až jako dospělá. Na kousku másla zpěníme velmi jemně pokrájenou cibulku a přidáme rozdrobené droždí. Mícháme dokud se droždí nerozpustí a nezačne vonět. Pak stáhneme z ohně, necháme mírně zchladnout a přidáme ostatní přísady. Vypracujeme těstíčko a tvarujeme kuličky.

3

Netradiční jsou kuličky z mrkve. Potřebujeme 100 g jemně strouhané mrkve, 1 polévkovou lžíci másla, 1 vejce, strouhanku, pepř, sůl a muškátový květ. Mrkev osmahneme na másle, přidáme ostatní ingredience a utvoříme kuličky.

4

Do česnečky nebo čistého vývaru se hodí knedlíčky ze sýra. 200 g tvrdého sýra ustrouháme a spojíme vajíčkem a strouhankou. Z hmoty tvarujeme kuličky.

Tipy

Z játrové zavářky nemusejí být jen knedlíčky. Zkuste játrovou rýži. Zavářku připravte řidší, naplňte mikrotenový sáček, ustřihněte růžek a vymačkávejte zavářku po částech přímo do polévky. Má to výhodu – nezašpiníte si ruce.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)