Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 2 menší červené řepy
  • olivový olej na zakápnutí
  • sůl, pepř a citronovou šťávu na dochucení
  • 50 g nivy
  • 1 lžíci zakysané smetany
  • 1 lžíci žervé
  • 1 lžičku sezamových semínek (nemusí být)
  • pečivo k podávání
1

V prvním kroku si přichystáme řepu. Máme dvě možnosti. Pokud zrovna pečete v troubě cukroví nebo nedělní oběd, postačí řepu omýt a i se slupkou ji zabalit do alobalu. Poté ji vložíme na plech nebo stačí i na mřížku v troubě a pečeme do změknutí. U větších kusů to může trvat i hodinu. Pokud však troubu roztopenou nemáte, oloupejte řepu, přeřízněte ji napůl a nakrájejte na plátky. Ty pak rozložte na plech vyložený pečicím papírem, zakápněte olivovým olejem a pečte při teplotě 200 °C asi 20 minut, až řepa změkne. Poté ji nechte zcela zchladnout.

2

Do misky rozdrobíme nivu, vidličkou ji důkladně rozmačkáme. Pokud by byla niva tužší, lze ji i nastrouhat nahrubo. Přidáme zakysanou smetanu a žervé a opět vidličkou řádně propracujeme, aby zůstalo co nejméně hrudek.

3

Následně nakrájíme pečivo na plátky, hodí se spíše tmavší nebo vícezrnné, lépe ladí s dalšími ingrediencemi. Plátky rozložíme na tác a pomažeme je nivovou pomazánkou. Upečenou a nakrájenou řepu mezitím nasypeme do misky, zakápneme trochou olivového oleje (pouze v případě, že ji pečete v celku, řepa pečená na plátky již maštěná je) a citronové šťávy, osolíme, opepříme a přisypeme sezam, vše důkladně promícháme.

4

Ochucenou řepou ozdobíme chlebíčky pomazané nivovou pomazánkou. Před podáváním můžeme jednohubky krátce zapéct.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno