1

Jak se zarůstání projevuje a jaká je příčina

Zakřivený nehet dráždí kůži, která následně tvrdne, praská, zrudne, popřípadě začne hnisat. Výjimkou není ani otok a bodavá bolest v místě styku nehtu a pokožky. Na vině je genetická predispozice, jelikož toto onemocnění se většinou objevuje u více členů rodiny najednou. K zarůstání nehtů také přispívá přílišné zakřivení nehtů a dále nesprávná péče či špatná metoda stříhání a v neposlední řadě i užší obuv.

2

Prevence

V první řadě je potřeba dodržovat hygienu a správnou péči o nehty a prsty u nohou. Noste takovou obuv, která je volnější a nezpůsobuje přitlačení nehtu do valu, dále upřednostněte bavlněné ponožky. Ty jsou prodyšné, takže se noha tolik nezapaří a snižuje se riziko zánětu.

Nehty stříhejte vždy rovně, ne do kulatého tvaru, a vyhněte se nadměrnému zkracování. Dobré je nechat délku nehtu pár milimetrů nad nehtové lůžko.

3

Řešení zarostlého nehtu

Dříve se nehty často strhávaly, ale protože se jedná o bolestivý zákrok s častou recidivou, tak se dnešní medicína snaží potíže léčit jinak.

Při mírných problémech může být řešením návštěva pedikérky, která aplikuje například metodu šponování nehtu. Je-li zarůstání v počátečním stádiu, podloží se nehet šponou, čímž se nadzvedne a zabrání se tak dalšímu dráždění a prorůstání do valu.

Další možností je tapování, tedy odtahování nehtů pomocí náplasti. Dále se pak používá ještě dorzální abraze, což je zeslabení nehtu a snížení rizika dalšího zarůstání.

Čím dál tím častěji se také nyní přistupuje k plastikám, kdy se pomocí laserové operace nehet upraví. Zákrok probíhá v lokální anestezii a pacientovi by měl přinést trvalou úlevu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)