Co je potřeba

Co budeme potřebovat:
speciální malý kyblík určený pro tuto metodu, hodí se mít dva
nemáte-li kyblík, lze použít i nějakou misku, nočník apod.

1

Jak začít:
Má-te li první miminko, bude možná lepší počkat pár týdnů, než si zvyknete na všechny změny a sladíte se. Není to však nutné, můžete začít hned. Nejdříve si zvolte dva zvuky, kterými budete dítě při vylučování doprovázet. Pro čurání např. sssss, šů, pro kakání např. ee, kaka, je to libovolné. Pokaždé, když bude dítě vylučovat, udělejte příslušný zvuk. Miminko si tak postupně spojí zvuk s povolením svěračů.

Miminka většinou vylučují po probuzení, proto je hned rozbalte a podržte nad kyblíkem. Vhodná poloha je s podepřenými kolínky a podsazeným zadečkem. Udělejte zvuk a miminko se s velkou pravděpodobností vyčurá. To vás pro začátek povzbudí. Některá miminka vylučují během kojení nebo po něm, to je třeba vypozorovat a dávat jej na kyblík klidně i během kojení.

Časem vám dítě začne dávat určitý signál, že se mu chce. Např. zakňourá, zrudne, začne tlačit. V tu chvíli jej rozbalte a podržte nad kyblíkem, umyvadlem, ale klidně i venku nad trávou. Pokud dítě nedává signály nebo se vám je nedaří rozeznat, můžete zvolit metodu časovací. Ta spočívá v tom, že dáte dítě pravidelně na kyblík, např. co půl hodiny. Je-li po rozbalení suché, velmi pravděpodobně se vymočí.

V noci je situace trochu odlišná, záleží jak často vaše dítě pije a močí. Některé maminky dávají dítě na kyblík i v noci. Pokud to vás nebo dítě ruší či moc probouzí, najděte si vlastní způsob. Papírová plena vetšinou vydrží celou noc, látkovou je třeba vyměnit.

Jakmile dítě začne sedět, můžete jej již posazovat na nočník. Začne tak mnohem dříve, než jeho vrstevníci a vám tak odpadne trýznivé učení a vysazování plen.

Výhody:
komunikace s miminkem, i dítě má radost, když se mu to povede
dítě je v suchu a nemá opruzeniny
menší spotřeba plen – ušetříte peníze i životní prostředí

Nevýhody:
náročnější na čas a vaši energii

Důležité je na dítě netlačit. Berte to jako zajímavou zkušenost a radujte se s ním z každého úspěchu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)