1

Grafomotorická cvičení pro malé leváky

Leváctví není nic mimořádného, natož aby znamenalo nějaký společenský nebo praktický hendikep, jako to bývalo v dobách minulých. Často je dědičné a pokud nejsme jednoznačně vyhraněni, tak mnozí z nás si znaky leváctví celoživotně neseme. Podporujte děti předškolního věku k výtvarnému projevu, kreslení a veďte je tak, jako v mateřských školách k základům psaní pro správný úchop –- špetkový, procvičujte s nimi grafomotorická cvičení bez ohledu na to, zda je levák nebo pravák. Snadno dostupné jsou sešity nebo pracovní listy, kde si děti mohou procvičovat tahy pro uvolnění ruky, obtahování písmene, kde předškolák kreslí, maluje a tvoří.

2

Zábavné kreslení

Aby kreslení pro zvládnutí techniky a správných psacích návyků vaše děti více bavilo, můžete jim zakoupit pracovní sešit nebo knížku se spoustou obrázků, které si mohou vybarvit, obtáhnout nebo dokreslit, záleží to jen na každém z nich. Polovina obrázků jim tak napoví, jak druhou půlku mají vybarvit a dokončit podle své fantazie. Zábavné pro děti leváky je také obkreslování kartiček – šablon různých tvarů, dopravních prostředků, zvířátek a všeho, co nás obklopuje. Zároveň pak tyto šablonky mohou děti vybarvovat.

3

Zvládnutí techniky stříhání

Stříhání papíru, zdánlivě jednoduchá činnost, je pro malé dítě docela složitá technika, než pochopí a osvojí si koordinovanost pohybů obou rukou a získá určitou zručnost a sílu v prstech. Touto činností si dítě upevňuje morálně volní vlastnosti jako je pečlivost, trpělivost a ctižádost. Zvládnutí techniky stříhání je náročné pro praváky, natož pro leváky.
Jak tedy nejlépe při nácviku stříhání postupovat? Nůžkami pro leváky je dnes vybavena většina mateřských škol a tak není žádný problém je mít pro dítě i doma. Je důležité, aby nejdříve dítě pochopilo podstatu stříhání nůžek. Pro tento účel si můžete zakoupit nůžky se dvěma za sebou umístěnými oky pro prsty, takže můžete souběžně pracovat s dítětem a tímto je vést.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)