Jak zrušit pevnou linku | postup
Jak zrušit pevnou linku | postup. Pevná linka v dnešní době mobilních telefonů již není příliš využívána pro telefonickou komunikaci, ale mnoho lidí ji stále používá zejména pro připojení k internetu. Zjistili jste však, že máte svoji pevnou linku zprovozněnou naprosto zbytečně? Jak ji tedy zrušit?
Pokud se rozhodnete zrušit svou pevnou linku, je vhodné zavolat na klientskou linku vašeho poskytovatele služby (O2, UPC, Vodafone nebo i T-mobile pro podnikatele a firmy) a zde se informovat na postup při rušení pevné linky. V některých případech se však musíte obrnit trpělivostí a připravit se na to, že vás možná budou pracovníci poskytovatele přesvědčovat, abyste pevnou linku nerušili.
Každý poskytovatel má své postupy pro zrušení pevné linky, které si můžete také zjistit ve Všeobecných podmínkách. Ty najedete na internetových stránkách poskytovatelů. U všech poskytovatelů je možné požádat o zrušení pevné linky písemnou formou, někteří umožňují zrušení na pobočce, např. Telefonika umožňuje zrušení také po telefonu, ale tento způsob je poměrně komplikovanější, protože k tomuto zrušení potřebujete specifický identifikační kód, který vám na vaši žádost pošle tato společnost doporučeně poštou. Pro zrušení telefonicky tedy budete muset absolvovat minimálně dva telefonáty a vyzvednutí doporučeného dopisu na poště.
Také musíte počítat s tím, že po vaší žádosti o zrušení pevné linky, vám ještě poběží výpovědní lhůta. Po dobu výpovědní lhůty musíte za tuto službu ještě platit, jinak se vystavíte riziku následného vymáhání vzniklého nedoplatku. Zpravidla se jedná o lhůtu 30 dnů. Tato lhůta začne běžet buď ihned ode dne doručení vaší žádosti o zrušení poskytovateli služby, nebo případně začíná běžet od 1. dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém došlo k doručení této vaší žádosti – záleží na Všeobecných podmínkách poskytovatele služby.
Nezapomeňte také na to, že pokud využíváte spolu s touto službou telefonní přístroj od poskytovatele, zpravidla máte povinnost mu přístroj po ukončení využívání služby bez prodlení vrátit, a to opět způsobem, který má poskytovatel uveden ve Všeobecných podmínkách.
Diskuze k článku