Co je potřeba

  • ryby dle vlastního výběru, doporučuji makrelu, štiku
  • 2 l vody 
  • celá palice česneku
  • 2 střední cibule 
  • 3 polévkové lžíce soli
  • kmín
  • 10 kuliček pepře
  • 5 kuliček nového koření
  • 2 bobkové listy 
  • jalovec
  • suché piliny (buk, švestka, jabloň, třešeň)
1

Nejprve si uvaříme nálev, ve kterém se bude ryba 24 hodin marinovat. Do 2 l vroucí vody přidáme sůl, rozstrouhanou cibuli, prolisovaný česnek, pepř, nové koření a bobkový list s kmínem. Povaříme asi pět minut a necháme vychladnout. Do tohoto nálevu vložíme očištěnou a vykuchanou rybu. Zatížíme ji aby byla zcela ponořena v nálevu (třeba kastrůlkem s vodou).

2

Seženeme si piliny z tvrdého dřeva, dají se i koupit, pozor ale, abyste koupili čisté piliny. Na dno kastrolu nebo pekáče nasypte asi třícentimetrovou vrstvu suchých pilin. Na piliny dejte jalovčinky a třeba oblíbenou bylinku pro lepší chuť a vůni. Na takto připravenou vrstvu poté dejte dřevěné špalíčky nebo nějakou mřížku z materiálu, který snese vyšší teplotu a je vhodný ke kontaktu s potravinami. Na mřížku pak položte ryby. Mřížka by měla být stabilní, aby se nepohla a ryby se při uzení nezkroutily, tak jako na obrázku.

3

Před uzením můžete břišní dutinu ryby vycpat bylinkami. Zajímavou a velmi příjemnou chuť získáte, použijete-li libeček. Ryby naskládejte na mřížku, přiklopte nádobu poklicí a vložte do trouby předehřáté na teplotu 180 °C. Jestliže nemáte poklici, přikryjte důkladně alobalem, aby nikudy neutíkal kouř. Piliny bez přístupu vzduchu uvolňují kouř a ryba bude hotová asi za 40 minut. Čas se řídí velikostí ryby. Doporučuji během uzení po 40 minutách zkontrolovat.

4

Ryba vyuzená tímto způsobem bude mít krásnou zlatou barvu, bude šťavnatá a voňavá. Uzenou rybu doporučuji podávat s chlebem. Z ryb, které nesníte, je vynikající pomazánka. Přeji vám dobré chutnání.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.555555
Average: 4.6 (9 votes)