Co je potřeba

  • 200 g panenského kokosového oleje
  • 5 lžic bambuckého másla
  • 15 kapek vybraného éterického oleje či jejich směsi
  • čistý kelímek či sklenička
1

Kokosový olej pokožku skvěle hydratuje a zjemňuje, zmírňuje podráždění, potlačuje záněty a svědění, pomáhá předcházet striím a hojit je, léčí ekzémy a další kožní onemocnění. Bambucké máslo pokožku také hydratuje, regeneruje ji, má antibakteriální, protizánětlivé a antioxidační účinky a v neposlední řadě působí jako ochranný štít proti mrazu a vlhku, aniž by ucpávalo póry. Bambucké máslo se hodí i pro pokožku postiženou lupénkou, ekzémem a dalšími kožními problémy.

2

A jaký je postup?

Kokosový olej a bambucké máslo rozpustíme ve vodní lázni. Následně do tekutiny nakapeme étetrický olej, přelijeme ji do misky vhodné ke šlehání a necháme ji vychladnout.

3

Poté misku umístíme na hodinu do lednice a necháme vše ztuhnout. Posléze směs šleháme asi 5 minut elektrickým šlehaček, dokud máslo nebude mít hladkou konzistenci. Nakonec stačí máslem naplnit čistý kelímek či skleničku. Jestliže máte doma příliš teplo (kokosový tuk taje zhruba při 26 °C), je možné tělové máslo skladovat v lednici nebo na jiném chladném místě.

4

Jaké éterické oleje lze použít?

  • Levandule – Éterický olej levandule má úžasné regenerační a hojivé účinky, využijete jej pro všechny typy pleti, včetně citlivé a problematické.
  • Měsíček – Tento éterický olej zklidňuje a hojí pokožku a je velmi vhodný pro suchou a podrážděnou pokožku.
  • Růže – Růže má zklidňující a harmonizující vlastnosti na psychiku a stejně tak na pokožku. Používá se pro všechny typy pleti, hojí jizvy a je vhodná i při kožních onemocněních.
  • Heřmánek – Heřmánek je známý svými hojivými a zklidňujícím účinky na pokožku, navíc se hodí i pro suchou a citlivou pleť a pleť postiženou popáleninami a dalšími kožními potížemi.
Tipy
  • Domácí tělové máslo využijete i v létě, např. po opalování či koupání v moři a chlorované vodě.
  • Do tělového másla je možné přidat také kakaové máslo, které se používá ke zvláčnění a zjemnění suché pokožky i ke zklidnění podráždění.
  • Domácí tělové máslo v ozdobené skleničce může posloužit jako vhodný a vkusný dárek.
Varování
  • Ověřte si, že netrpíte alergií na žádnou ze složek, které jsou obsaženy v podomácku připraveném tělovém másle.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1.5
Average: 1.5 (2 votes)