Co je potřeba

  • 1 lžíci kokosového oleje
  • 5 lžic měsíčkového oleje
  • 2 lžíce čerstvých či sušených bylinek
  • 1 lžíce rostlinného glycerinu
  • 1 lžička vakuové soli
  • 5 kapek éterického oleje dle vlastního výběru
1

Kondicionér neslouží pouze ke snazšímu rozčesání mokrých vlasů. Používá se také kvůli jeho hydratačním a regeneračním schopnostem. Díky kondicionéru budou Vaše vlasy hebké a lesklé.

Pro výrobu domácího kondicionéru budete potřebovat kokosový olej, jenž má protizánětlivé, antibakteriální, protiplísňové, hydratační a regenerační účinky (skvěle regeneruje i roztřepené konečky vlasů a lámavé vlasy), navíc také podporuje růst vlasů. Kokosový olej je považován za skvělý kondicionér, neboť vlasy vyživuje, ochraňuje před vnějšími vlivy (také chrání vlasy při fénování), dodává jim lesk a jemnost.

Do domácího kondicionéru přidejte také olej měsíčkový, který je vhodný pro všechny typy vlasů i pro tu nejcitlivější pokožku hlavy. Navíc má protizánětlivé účinky. Jak si měsíčkový olej vyrobit se dozvíte zde: Jak zpracovat měsíček lékařský | Jak na domácí měsíčkový krém a olej.

2

A jaké bylinky přidat do domácího kondicionéru?

  • Levandule – Levanduli použijte, pokud máte mastné vlasy a trápí Vás citlivá pokožka hlavy. Levandule je vhodná pro každý typ vlasů – vlasy regeneruje.
  • Šípek – Plody šípkové růže dodají vlasům lesk a sílu. Vitamín C obsažený v šípku má zásadní vliv na růst a kvalitu vlasů.
  • Pažitka – Tuto v kuchyni často používanou bylinku oceníte i v péči o vlasy a vlasovou pokožku. Pažitka je zdrojem keratinu a kolagenu, látek, které jsou důležité pro správný růst a sílu vlasů. Pažitka také chrání vlasy před slunečním zářením.
  • Bazalka – Bazalku přidejte pro podporu růstu vlasů a proti lupům. Je velmi vhodná pro použití do kondicionéru.
  • Rozmarýn – Rozmarýn se také skvěle hodí pro použití do kondicionéru. Redukuje tvorbu mazu, podporuje růst vlasů a používá se pro lepší rozčesávání.
  • Růže – Okvětní plátky růže použijte, jestliže chcete dodat Vašim vlasům lesk a zářivost.
3

A jaký éterický olej použít?

Do vlasové kosmetiky pro mastné vlasy se skvěle hodí např. éterický olej rozmarýn, proti padání vlasů pak třeba éterický olej neroli, ylang-ylang či šalvěj. Éterický olej cedr zase bojuje proti lupům. Pro suché vlasy přidejte několik kapek éterického oleje heřmánek. Nebo jednoduše použijte Váš oblíbený éterický olej.

4

A jaký je postup?

Kokosový olej rozpustíme ve vodní lázni, přilijeme k němu měsíčkový olej a necháme chvilku zahřát. Do horké tekutiny přidáme čerstvé či sušené bylinky a necháme louhovat přes noc.

5

Druhý den oleje opět zahřejeme a poté přecedíme. Do kondicionéru nakapeme éterický olej, přidáme glycerin a pořádně rozmícháme. Nakonec jej zahustíme vakuovou solí a přelijeme do čisté lahvičky.

6

Kondicionér nanášíme na vlasy po každém umytí šamponem, necháme jej asi 15 minut působit a poté vlasy opláchneme teplou vodou.

Tipy

Pokud máte mastné vlasy, použijte kondicionér pouze do délky a na konečky vlasů, kořínkům se vyhněte.

Varování
  • Éterické oleje mohou vzácně vyvolat alergickou reakci, proto je doporučováno udělat před jejich použitím kontrolní test a vyzkoušet je nejprve na jemné kůži na zápěstí.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)