Co je potřeba

  • Suroviny podle návodu
  • Vybavaná kuchyň
1

Krémová mrkvová polévka patří mezi první jídla, která člověk v životě okusí. Vařená mrkev rozmixovaná do krémovité konzistence, později s kousíčkem brambory, to bývá první příkrm, který maminky připravují kojencům. Tato mrkvová polévka se začíná miminkům podávat kolem půl roku. Krmíme je lžičkou a nikoliv vleže.

2

Recept: Krémová mrkvová polévka pro nemocné: Lidem s akutními žaludečními problémy (při průjmech, letních střevních virózách) nebo lidem po náhlých břišních příhodách vaříme mezi prvními dietními jídly krémovou mrkvovou polévku. Dvě očištěné mrkve a jednu oloupanou bramboru uvaříme do měkka a ve vodě, v níž se zelenina vařila, je ručním šlehačem rozmixujeme na hladký krém. Velice mírně přisolíme.

3

Recept: Krémová mrkvová polévka smetanová: Na lžíci másla zpěníme jednu nakrájenou cibuli. Přidáme dvě tři nastrouhané mrkve, restujeme, zalijeme půl litrem vody, přidáme jeden bobkový list, dvě kuličky nového koření, čtvrt lžičky soli a čtvrt lžičky hořčičného semínka. Povaříme do měkka. Vyndáme bobek a nové koření, mrkev a cibuli rozmixujeme i s vodou, v níž se vařily. Sladkou smetanou (12procentní) a případně trochou vody rozředíme pyré do příjemné krémovité konzistence. Dochutíme solí a mletým pepřem. Sypeme petrželí. Můžeme podávat s krutony.

4

Recept: Krémová mrkvová polévka pikantní: Na lžíci oleje zpěníme jednu krájenou cibuli, dva stroužky česneku a tři střední očištěné nastrouhané mrkve. Orestujeme a zalijeme půl litrem masového vývaru nebo vodou a s kostkou polévkového výtažku. Rozvaříme, rozmixujeme do hladkého krému a dochutíme solí, mletým pepřem a karí. Na talířích můžeme doplnit zakysanou nebo sladkou smetanou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (7 votes)