1

K čemu je povinné ručení a co ovlivňuje jeho cenu

Z povinného ručení je hrazena škoda, kterou svým vozidlem způsobíme jiným osobám (na zdraví či na majetku). Stejně tak můžeme očekávat, že v případě dopravní nehody a poškození našeho vozidla či zdraví, nám bude škoda uhrazena z titulu povinného ručení viníka. Cenu na povinné ručení ovlivňují zejména technické parametry pojišťovaného vozu, předchozí škodní průběh pojištění, způsob sjednání pojistky a v neposlední řadě i údaje o samotném pojistníkovi.

2

Věk a bydliště pojistníka

U většiny pojišťoven zpravidla platí, že čím mladší je pojistník, tím vyšší je konečná cena pojištění. Je tomu tak proto, že dle interních statistik pojišťoven je právě u mladých řidičů nejvyšší pravděpodobnost vzniku pojistné události a tedy i nejvyšší riziko pro pojišťovnu, že bude muset vyplácet pojistné plnění. Obdobné je to u místa bydliště pojistníka, neboť v menších obcích s nižším provozem, je pravděpodobnost nehody o mnoho menší nežli ve velkoměstě, a proto je i cena pojištění v tomto případě nižší. V tomto ohledu se mladému řidiči vyplatí vozidlo pojistit na svého rodiče, popřípadě na jinou starší osobu z rodiny.

3

Bonusy a malusy

Škodní průběh pojištění je představován systémem bonus/malus, kdy za každé období bez pojistné události je cena pojištění snižována, a naopak každá pojistná událost vede k mírnému zvýšení ceny pojištění. Při sjednávání povinného ručení se vždy vyplatí nahlédnout do pojistných podmínek vybrané pojišťovny, neboť systém bonus/malus se u každého pojistitele mírně liší. Některé pojišťovny Vám za dlouhé období bez pojistné události nabídnou 50 procent slevy z pojistného, jiné až 60 procent. Stejně tak je vhodné prozkoumat o kolik se cena pojištění po každé pojistné události zvýší u jednotlivých pojišťoven.

4

Frekvence placení pojistného

Při sjednávání pojistky je zpravidla nabízena měsíční, pololetní, čtvrtletní a roční úhrada pojištění. Jelikož je pro pojistitele výhodné obdržet platbu co nejvyšší a co nejdříve, je roční frekvence hrazení pojistného vždy zvýhodněna dodatečnou slevou.

5

Online sjednání pojištění

Osobní návštěva poboček pojišťoven je časově náročná a je zpravidla poměrně těžké se v jednotlivých nabídkách vyznat. Naproti tomu online sjednání pojištění nabízí nezávazné srovnání ceny povinného ručení během několika minut. Zájemci se po vyplnění základních údajů zobrazí veškeré dostupné cenové nabídky s popisem produktu a podmínkami. Vybranou nabídku lze posléze sjednat online a uhradit s pomocí platební karty či převodem. Výhodou je nejen úspora času ale zejména i peněz, neboť při online sjednání jsou poskytnuty doplňkové slevy a cena povinného ručení je proto výrazně nižší.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)