Co je potřeba

Odpalované těsto na větrníky:

  • 250 g hladké mouky
  • 250 ml vody
  • 100 g másla nebo tuku na pečení
  • 4 vejce
  • špetka soli

Krém na větrníky:

  • 500 ml mléka
  • 150 g krupicového cukru
  • 1 vanilkový lusk
  • 60 g vanilkového pudinku
  • 500 ml šlehačky

Dále:

  • mikroténové sáčky
  • tento recept na odpalovaného těsto
1

Máslo nebo tuk na pečení zalijeme v hrnci vodou a trochu osolíme. Směs zamícháme a přivedeme na plotně k varu. Přisypeme mouku a na mírném ohni za stálého míchání vytvoříme lesklé a husté těsto.

2

Těsto na větrníky přemístíme do mísy a zpracujeme. Postupně přidáváme vejce a hněteme.

3

Připravíme se na pečení větrníků. Plech vymažeme tukem nebo položíme pečicí papír. Těstem vyplníme mikroténový sáček a ustřihneme konec, na plech tvoříme z těsta větrníky.

4

V předehřáté troubě na 220 °C odpalované těsto pečeme do té doby, dokud se těsto nenafoukne, zhruba 7 minut. Snížíme teplotu v troubě na 160 °C a zvolna odpalované těsto pečeme dozlatova.

5

Troubu pootevřeme a necháme zhruba 10 až 15 minut odpalované těsto na větrníky dosušit.

6

Těsto krájíme ještě zatepla a plníme krémem (opět přes sáček). Krém připravíme tak, že do hrnce nalijeme mléko, přidáme cukr a vanilkový lusk. Zamícháme až před začátkem varu. Z hrnce vytáhneme vanilku, rozkrojíme ji, vytáhneme semínka a lusk hodíme zpět do mléka. Přidáme pudinkový prášek a smícháme. Necháme zchladnout a smícháme se šlehačkou a počkáme, dokud krém neztuhne.

7

Větrníky z odpalovaného těsta polijeme čokoládovou nebo karamelovou polevou a v chladničce necháme vše zatuhnout. Větrníky můžeme také jen posypat moučkovým cukrem.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.185715
Average: 4.2 (70 votes)