Co je potřeba

  • 500 g mletého masa (nejlépe směs hovězího a vepřového)
  • 150 g vařených brambor
  • 150 g špenátu
  • sůl
  • mletý pepř
  • 1 celé vejce
  • vejce podle počtu masových hnízd
1

Mleté maso rozdrobíme do misky, osolíme, okořeníme mletým černým pepřem a velmi jemně k němu rozstrouháme vařené brambory.

2

Listový špenát omyjeme a ostrým nožem nakrájíme na proužky. Místo špenátu se dají použít spařené kapustové listy nebo měkké části čínského zelí. Zeleninu přidejte spolu s vejcem k ostatním ingrediencím a dobře promíchejte.

3

Hnízda se zapékají ve formách, nejlépe se hodí plech nebo silikon na muffiny. Nemusí se nikterak vymazávat, z masa se uvolní tuk a hotová hnízda jdou velmi lehce vyjmout. Do forem vtlačte část masa (plňte podle ilustračního obrázku) a nechte několik minut při teplotě 220 °C zapéct.

4

Z masa se uvolní tuk, který opatrně lžící odstraňte. Maso ztratilo na objemu, a proto z odloženého zbytku vytvarujte okraj formy. Do vzniklého košíčku vyklepněte celé vejce. Vajíčka osolte a můžete podle vlastní chuti okořenit oblíbeným kořením. Vraťte do trouby a dopečte. Hnízda jsou upečená za chvilku a vajíčko je naměkko. Pokud chcete zcela uvařené vejce, nechte hnízda zapékat delší dobu. Vhodnou přílohou je chléb nebo bramborová kaše.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)