Co je potřeba

  • 2 a půl hrnku hladké špaldové mouky
  • 1 až 1 a půl hrnku třtinového cukru
  • 1 hrnek změklého másla
  • 1 hrnek arašídového másla
  • 2 vejce
  • půl lžičky soli
  • 1 lžička prášku do pečiva
1

V míse vyšleháme vejce s třtinovým cukrem a posléze přidáme povolené máslo a arašídové máslo, vše promícháme.

2

Poté přisypeme špaldovou mouku smíchanou s práškem do pečiva a sůl. Rukama nebo šlehačem s hnětacími háky vypracujeme hladké těsto. Můžeme jej dát na chvíli odpočinout do lednice zabalené do potravinářské fólie, ale dá se s ním pracovat ihned.

3

Následně z těsta tvarujeme přibližně stejné, malé kuličky, které klademe na plech vyložený pečicím papírem. Mezi jednotlivými kuličkami necháme dostatek místa. Každou kuličku trochu zmáčkneme dnem hrnku či skleničky namočeným do třtinového cukru.

4

Sušenky z arašídového másla pečeme asi 10 – 15 minut (v závislosti na jejich velikosti) při 180 °C, dokud nezezlátnou. Před podáváním je necháme vychladnout. 

5

Pokud tyto sušenky připravujete jako vánoční či sváteční cukroví, můžete je různými způsoby dozdobit. Vytvořte na nich před pečením mřížku (stačí zmáčknout kuličku pomocí vidličky oba směry), případně uprostřed sušenky utvořte opět před pečením důlek a ten posléze naplňte čokoládou, krémem či vánoční cukrovinkou.

Tipy

V obchodech kvůli legislativě naleznete arašídové máslo pod názvem arašídová pomazánka či pasta.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno