Co je potřeba

  • 1/4 l vlažného mléka
  • 3 žloutky
  • 40 g cukru krupice
  • 100 ml oleje
  • 42 g droždí (1 kostička)
  • špetka soli
  • citronová kůra z poloviny citronu
  • hladkou mouku podle potřeby (asi 500 g)
  • náplň podle chuti (2 kostky (500 g) měkkého tvarohu)
1

Nejprve si připravíme těsto. Do vlažného mléka přilijeme olej, rozmícháme důkladně žloutky, cukr, citronovou kůru, sůl a nakonec přidáme rozdrobené droždí. Necháme asi 10 minut stát. Můžeme si mezitím připravit náplň do buchet. Do odstáté směsi pomalu přisypáváme mouku a mícháme.

2

Výsledné těsto by mělo mít konzistenci trošku řidší plastelíny. Správné množství mouky závisí na obsahu lepku v mouce. Někdy stačí 500 g, ale stalo se, že jsem dala i 600 g mouky. Čím je těsto tužší, tím méně jsou upečené buchty nadýchané. Vymíchané těsto necháme asi hodinu na teplém místě vykynout.

3

Vykynuté těsto rozdělíme na na kousky o podobné velikosti. Já dělám kousky o hmotnosti asi 50 g a z tohoto množství vychází přibližně 24 kusů buchet. Kousky těsta rozválíme nebo vymačkáme rukou do kruhu, naplníme zvolenou náplní, zabalíme do tvaru buchet a pokládáme na vymaštěný pekáč s vyšším okrajem zabalenou stranou dolů.

4

Jednotlivé buchty klademe kousek od sebe a kolem dokola je potřeme tukem. Potíráme tukem z toho důvodu, aby se nám buchty po upečení daly jednoduše oddělit od sebe. Takto připravené české buchty pečeme v troubě při 170 °C zhruba 45 minut.

5

Podle zlatavé barvy a špejlové metody poznáme, kdy jsou buchty upečeny. Přeji vám dobrou chuť.

Tipy

Naplníte-li si buchty ochucenými strouhanými jablky, vydrží dlouho vláčné. Tvarohová náplň: 2 kostky tvarohu, cukr podle chuti, 50 g másla nebo Hery, sníh ze 3 bílků. Buchty podle tohoto postupu se povedou vždy, je to jednoduché, nebojte se.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.842105
Average: 4.8 (19 votes)