Co je potřeba

  • 1 kelímek bílého jogurtu
  • 2 kelímky polohrubé mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 vajíčko
  • špetka soli
  • rajčatový protlak
  • olivový olej
  • koření na pizzu
  • cokoliv máte na pizze rádi (např. šunka, sýr, žampiony, kukuřice, pórek, niva, atd.)
1

Připravíme si těsto.

Do mísy vsypeme mouku a promícháme ji s práškem do pečiva. Přidáme jogurt, vajíčko a špetku soli. Těsto promícháme a přendáme na pomoučený vál. Pokud se těsto lepí, přidáme do něj ještě trochu mouky (záleží na konzistenci jogurtu a velikosti vajíčka) a vyválíme placku dle velikosti plechu. Ten pak vyložíme pečicím papírem, rozprostřeme na něj těsto a pěkně ho roztáhneme do okrajů.

2

Co navrch?

Rajčatový protlak smícháme s jednou lžící olivového oleje a přidáme asi půl lžíce koření na pizzu. Touto směsí potřeme těsto a poklademe ho vším, co jsme si na pizzu připravili. Strouhaným sýrem můžeme naši dobrotu posypat buď hned, nebo až těsně před dopečením – podle toho, jak to máme rádi.

3

Šup do trouby!

Plech vložíme do trouby a pečeme na 150 stupňů asi 20 minut. Každá trouba peče jinak, je proto dobré pizzu kontrolovat. Hotovou pizzu poznáme podle mírně nazlátlých okrajů. Pokud máte radši křupavější těsto, pečte dál. Po vytažení pizzu nakrájíme na trojúhelníčky (osvědčil se kulatý kráječ na pizzu – tím to máte raz dva) a servírujeme např. se sklenkou vychlazeného bílého vína. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)