Co je potřeba

  • plátky sýra o tloušťce max. 1 cm (podle počtu strávníků)
  • vejce
  • hladká mouka
  • strouhanka
  • tuk na smažení
1

Na smažení si koupíme plátky třicetiprocentního Eidamu nebo jiného sýra s tučností méně než 30 % t. v s. Plátky jsou nejlepší od 0,5 cm do1 cm silné. Nekupujeme sýry s rostlinným tukem nebo sýry obsahující příliš tuku. Tučné sýry se dají také smažit, ale my děláme klasický hospodský smažák.

2

Na obalení si připravíme suroviny na klasický trojobal. Hladkou mouku, vejce a strouhanku, nejlépe doma umletou z obyčejných rohlíků nebo žemlí. Vajíčko na obalení našleháme vidličkou a nic (olej, mléko) do nich nepřidáváme. Strouhanku namícháme s hladkou moukou – 2 díly strouhanky a 1 díl mouky – a pořádně promícháme dohromady. Sýr obalíme v mouce, omočíme ve vajíčku a obalíme ve směsi strouhanky s moukou. Pečlivě obalte hrany sýra a strouhanku rukama přimáčkněte. Obalujeme jen jednou.

3

V nádobě, kterou zvolíme jen o málo větší než je velikost sýra, rozpálíme vyšší vrstvu tuku. Sýr budeme smažit po jednotlivých kusech, abychom přidáním většího množství plátků příliš nesnížili teplotu tuku. Sýr by se roztékal. Obalený sýr vkládáme do tuku až tehdy, kdy se drobeček strouhanky po vložení na pánev okamžitě obalí drobnými bublinkami.

4

Sýr po chvíli otočíme, snížíme lehce teplotu a smažíme i po druhé straně. Na obrácení si vezměte obracečku. Pokud obracíte vidličkami, dávejte velký pozor, abyste nepropíchli trojobal, sýr by vytékal. .

5

Při dodržení těchto zásad by se nemělo stát, že by se sýr nepovedl a vytekl. Sýr servírujeme s přílohou podle své chuti.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.615385
Average: 3.6 (13 votes)