Co je potřeba

Na zmrzlinu bez cukru:

  • 400 g jahod
  • plechovka kokosového mléka
  • prášková Stevie nebo jiné umělé sladidlo

Na zmrzlinu s cukrem:

  • 500 g jahod
  • plechovka slazeného mléka (Salko)
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • 40 g másla
  • cukr na doslazení
1

Jahodová zmrzlina bez cukru

Jahody omyjte, očistěte od kališních lístků a rozmixujte s práškovou Stevií nebo jiným sladidlem. Jahody po zmražení budou kyselejší než původně byly, počítejte s tím. Bez přídavku umělého sladidla je zmrzlina jen pro otrlé, i když jíst se dá a osvěží. Část jahod odložte stranou a nakrájejte je na drobné kousky. Později je vmícháme do hotové zmrzliny.

2

Do rozmixovaných jahod vmíchejte plechovku kokosového mléka. Kokosové mléko je přirozeně sladké a husté, dodá zmrzlině jemnější chuť. 

3

Nakonec přidejte pokrájené kousky jahod a zamíchejte. Přelijte směs do mělké misky a dejte ji do mrazničky. Po hodině směs rozmixujte a dejte znovu mrazit. Asi za dvě hodiny bude zmrzlina po prošlehání krémová, tak akorát k podávání. Zmrzlina je po delší době tvrdá jako nanuk, pokud ji nespotřebujete hned, doporučuji naplnit do tvořítek na nanuky.

4

Jahodová zmrzlina s cukrem

Recept na tuto zmrzlinu je ruský. Je výborná a snadná. Jahody očistěte, omyjte a osušte. Pak na pánvi rozpusťte máslo, přidejte jahody nakrájené na menší kousky a zamíchejte, aby každá jahoda byla obalená máslem. Pak odstavte a nechte vychladnout.

5

Smetanu ke šlehání (33 % tuku) vyšlehejte dotuha a po částech do ní vmíchejte plechovku slazeného mléka. Nakonec přidejte vychladlé jahody. Nechte zmrazit v nižších plochých miskách. Pak podávejte.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)