Co je potřeba

  • 1 větší černá ředkev
  • 1 vanička měkkého tvarohu
  • 1 lžíce lněného oleje
  • Sůl, pepř, čerstvé bylinky (např. petrželka či pažitka)
1

Černá ředkev je zdrojem vitamínů skupiny B, vitamínů C a E, draslíku, vápníku, železa, síry a hořčíku.

Černá ředkev zlepšuje koncentraci, posiluje imunitu, má antibakteriální, antivirové a protiplísňové účinky, příznivě působí na stav jater a střev, napomáhá trávení, bojuje s nachlazením a kašlem.

Lněný olej pak pomazánce dodá mimo jiné omega-3 mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro správné fungování našeho organismu.

2

A jaký je postup při přípravě pomazánky?

Ředkev oloupeme škrabkou (malé kusy nemusíme, stačí je pouze dobře omýt) a nastrouháme ji na jemném struhadle. Následně nastrouhanou ředkev posolíme a necháme ji pár minut odstát, zmírníme tak její štiplavost.

3

Poté ředkev smícháme s tvarohem a lněným olejem, dobře směs promícháme.

4

Nakonec pomazánku dochutíme solí, pepřem a čerstvými bylinkami a dáme ji vychladit do lednice.

5

Pomazánkou potíráme čerstvé celozrnné pečivo a vše dozdobíme čerstvými bylinkami (třeba řeřichou, květy sedmikrásek, pažitkou, apod.) a zeleninou.

Tipy
  • Do pomazánky můžete přidat také pokrájené listy čerstvého špenátu.
  • Listy všech druhů ředkviček obsahují velké množství cenných látek, pokud tedy máte ředkvičky v bio kvalitě nebo z Vaší zahrádky, přidejte jejich listy do pomazánky nebo zeleninového salátu.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno