Jste zde

Jak pěstovat sedmikrásky

Velmi lehké, 1 - 1000 Kč
01.09.2012 - 06:46

Sedmikrásky jsou symbolem lásky, léčivou bylinou, nenáviděným plevelem milovníků anglických trávníků i okrasnou květinou, která zkrášlí zahradu, balkon, okenní parapet i domácnost. Věřte, nevěřte, její pěstování není vůbec složité. V současné době existuje již celá řada vyšlechtěných kultivarů, a tak si můžete vypěstovat sedmikrásku červenou, bílou či růžovou. Potřebujete k tomu pouze kvalitní semena sedmikrásky a nějaké ty vědomosti. O tom, jak pěstovat sedmikrásky se dozvíte i u nás na portále Jaktak.cz.

Co je potřeba

• Místo, kam semena sedmikrásek zasít
• Osivo sedmikrásek
• Vlastní ruce
• Slunce na své straně

1

Sedmikráska je víceletka, ale všeobecně je pěstována jako dvouletka, protože má pak tendenci zplaňovat. Aby se sedmikrásce dařilo, potřebuje slunné místo (snese i mírný polostín).

2

Půda pro pěstování sedmikrásky by měla být bohatá na živiny a měla by mít dostatečnou závlahu. Sedmikrásce se daří na trávě, ale také i na okrajích záhonů, v květináčích, truhlících či třeba na skalce. Půdu potřebuje sedmikráska mírně mokrou, zvládne i sucho, ale přemokřená půda ji nesvědčí.

3

Semena sedmikrásky vysévejte v květnu až červenci, přičemž v průběhu prvního roku jí vyrostou pouze lístky. Kvést vám sedmikráska bude teprve až další jaro. Semena sedmikrásky můžete nejprve vysít na pařeniště, ale můžete i přímo na záhon, který budete postupně protřiďovat.

4

Semena sázejte na zkypřenou půdu zbavenou plevele. Nasypete je do jednotlivých řádků a nepřihrnujete. Byť sedmikráska potřebuje slunné místo, po výsevu je dobré místo stínit.

5

Sázet ji můžete do koberců, ale i v kombinaci s jinými květinami jako např. maceškami a tulipány.

6

Sedmikráska je velice odolná květina, která přečká i zimu, ublížit by jí mohl ale holomráz.

Tipy

Sedmikráska není pouze okrasná květina anebo plevel, její listy i květiny se užívají při léčbě různých neduhů. Sedmikráska pomáhá odkašlávat, léčí kožní problémy a hojí akné. V kuchyni se pak skvěle hodí do jarních salátů pro svou pikantně oříškovou chuť.

Varování

Nenechávejte sedmikrásku na svých záhonech více než 2 roky, protože pak zplaňuje a dostává se i tam, kde byste ji nechtěli. Květy sedmikrásky se navíc po dvou letech začínají postupně zmenšovat a stávají se nevýraznými.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva Foto: Vestman; zdroj: Pixmac.cz, ID: 83782127
Hodnocení: 
Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (3 votes)

Nejnovější příspěvky v diskuzi

Zatím žádné komentáře.

Nahoru