Co je potřeba

  • závěsný koš
  • mech
  • sazenice rostlin
  • zemina
  • miska
1

Závěsné drátěné koše se dostanou koupit v prodejnách se zahradnickými potřebami. Většinou je k nim  i vložka z kokosového vlákna. Snadno si ji ale vyrobíte sami, z mechu nasbíraného v lese nebo parku. Na vlhčích místech mech roste na pařezech a spodní části kmene. Jde snadno sloupnout a je většinou čistý a ihned k použití. Stromu sloupnutím mechu nijak neuškodíte. Vybírejte mech, který tvoří silnou vrstvu, lépe se s ním pracuje.

2

Připravte si drátěné koše, mech, zahradní zeminu, sazenice květin a malou misku. Drátěné koše můžete ozdobit výpletem z březového proutí, kukuřičného šustí nebo třeba provázku. Z ohebných proutků můžete vytvořit celou závěsnou misku, záleží na tom, jak jste šikovní.

3

Drátěný koš začneme odspodu vystýlat mechem, zelenou vrstvou ven. Pláty mechu překládáme přes sebe, aby škvírami při zálivce neodtékala i zemina. Mech pořádně namačkáme na sebe.

4

Do mechové výstelky prořízněte otvory, kterými protáhnete kořeny rostlin. Na košík o průměru 40 cm stačí 3 rostliny. Rostlinku protáhněte i s plastovým květináčem, je měkký a snadno se zmáčkne, přitom chrání kořínky před poškozením. Je možné také kořeny zabalit do folie a protáhnout je bez květináče.

5

Odstraňte květináčky nebo kořenové krytí a na dno koše vložte misku, aby voda po zalití neodtékala příliš rychle. Vše zasypte zahradní zeminou a lehce ji přitlačte. Nahoru vysaďte jednu rostlinu. Až se květiny rozrostou, budou tvořit velké květinové koule.

6

Při sesazování misek z rozdílných druhů rostlin dejte pozor, abyste sesadili druhy se stejnými nároky na světlo a zálivku. Čerstvě osazené koše zalijte a nechte několik dní na chráněném místě, aby rostlinky dobře zakořenily. Nezapomeňte na hnojení, rostliny mají málo prostoru a musíte jim pravidelně dodávat živiny. Jen tak se vám odmění bujným růstem. Jednou za 3 dny odstraňujte odkvetlé květy (u surfinií) a občas zkontrolujte, jestli květiny nenapadli škůdci, padlí nebo plísně.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (5 votes)