Jak odolat trikům a manipulaci velkých nákupních center
Od roku 1989 v ČR vyrostlo několik desítek velkých nákupnách center. Zvykli jsme si na příjemné nakupování v hezkém uzavřeném prostředí. Všechny obchody jsou pěkně pohromadě, při ošklivém počasí jsme v teple a suchu, od nakupování si můžeme odpočinout při dobré kávě nebo si dát něco k jídlu.
Nákupní centra mají jistě své výhody. Zároveň ale používají spoustu triků, jak nás ovlivnit, abychom utratili co nejvíce peněz. Jaké triky používají nejčastěji velká nákupní centra a jak se jim můžeme bránit? Čtěte pozorně následující až překvapující řádky.
Gruenův transfer
„Gruenův transfer" je označení pro okamžik, kdy se člověk mění ze zákazníka s konkrétní představou o nákupu v impulzivního kupce (tzn. na začátku mám představu, že si jdu koupit džíny, ale odcházím s novými džínami, tričkem, mikinou, botami a dalším zbožím, které vlastně ani nepotřebuji). Celková atmosféra nákupních center je promyšlená tak, aby v nás probudila impulzivního kupce. Prostor, zařízení, barvy, hudba, vůně, to všechno na nás při nákupu vplývá a je vymyšleno tak, abychom utratili co nejvíce peněz.