Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odolat trikům a manipulaci velkých nákupních center

Jak odolat trikům a manipulaci velkých nákupních center

Od roku 1989 v ČR vyrostlo několik desítek velkých nákupnách center. Zvykli jsme si na příjemné nakupování v hezkém uzavřeném prostředí. Všechny obchody jsou pěkně pohromadě, při ošklivém počasí jsme v teple a suchu, od nakupování si můžeme odpočinout při dobré kávě nebo si dát něco k jídlu.
Nákupní centra mají jistě své výhody. Zároveň ale používají spoustu triků, jak nás ovlivnit, abychom utratili co nejvíce peněz. Jaké triky používají nejčastěji velká nákupní centra a jak se jim můžeme bránit? Čtěte pozorně následující až překvapující řádky.

Gruenův transfer
„Gruenův transfer" je označení pro okamžik, kdy se člověk mění ze zákazníka s konkrétní představou o nákupu v impulzivního kupce (tzn. na začátku mám představu, že si jdu koupit džíny, ale odcházím s novými džínami, tričkem, mikinou, botami a dalším zbožím, které vlastně ani nepotřebuji). Celková atmosféra nákupních center je promyšlená tak, aby v nás probudila impulzivního kupce. Prostor, zařízení, barvy, hudba, vůně, to všechno na nás při nákupu vplývá a je vymyšleno tak, abychom utratili co nejvíce peněz.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Další zajímavé články

Jak vybrat pozemek pro stavbu domu | rady
Jak vybrat pozemek pro stavbu domu | rady
Jak vybrat pozemek pro stavbu domu | rady. Výběr vhodného pozemku je prvním a nejdůležitějším krokem před stavbou domu. Vybírat můžete přes internet,…
Jak izolovat garáž | rady
Jak izolovat garáž | rady
Jak izolovat garáž | rady. V dnešní době jsou velmi populární betonové nebo plechové garáže. Ať už máte jednu z nich, nebo klasickou zděnou garáž, urč…