Jak napsat obchodní dopis | rady
Jak napsat obchodní dopis | rady. V obchodním styku platí určitá pravidla. Zejména pravidla týkající se písemného obchodního styku není radno podceňovat. Jak správně napsat obchodní dopis, vám poradí následující řádky.
Hlavička
Hlavičkový papír vám ušetří spoustu práce, protože v záhlaví nebo v zápatí máte uvedeny veškeré údaje o své firmě: - její název - sídlo - IČ, DIČ - kontaktní informace (telefon, e-mail, web). Nemáte-li k dispozici hlavičkový papír, uveďte všechny výše uvedené údaje o vaší firmě v záhlaví dopisu.
Adresa
Pod údaje o vaší firmě uveďte adresu příjemce, ta musí být zalomena u pravého okraje.
Místo a datum
Pod adresu napište místo a datum, kdy dopis píšete. Tyto údaje by měly být zalomeny souběžně s adresou příjemce u pravého okraje.
Věc
Tučným písmem a kurzívou uveďte, čeho se dopis týká. Jedná-li se o objednávku, žádost, vyřízení žádosti apod.
Obsah
Adresujete-li dopis konkrétní osobě, pak nezapomeňte na řádné oslovení: vážená paní xxx, vážený pane xxx, můžete adresáta oslovit příjmením nebo jeho vysokoškolským titulem, v případě vysoké manažerské pozice můžete adresáta titulovat pomocí jeho pracovní pozice: vážený pane řediteli apod. Samotný obsah dopisu koncipujte co nejstručněji. Nezapomeňte pod oslovením vynechat řádek. Odstavce nejsou podle dnešních norem povinností, celý text může být zarovnán u levého okraje.
Závěr
Závěr vašeho sdělení musí obsahovat poděkování za kladné vyřízení vaší žádosti, přání příjemného dne nebo časté: s pozdravem, a jsem s pozdravem apod.
Podpisová doložka
Dopis vždy ručně podepište. Nezbytnou součástí je podpisová doložka, která má obsahovat vaše jméno a příjmení, případně pozici, kterou zastáváte.
Přílohy
Jsou-li součástí dopisu přílohy, uveďte pod podpisovou doložkou jejich počet: např. 1 Příloha
Diskuze k článku