1

Hrubá síla A. Než do toalety začnete lít chemikálie, zkuste špunt „prošťouchnout“. Pokud doma nic po ruce nemáte, existuje udělátko zvané „čert“. Koupíte ho v obchodech s vanami a toaletami, běžně k sehnání moc není. Tahle ohebná „tyčka“ se závitem by měla špunt ve Vaší toaletě posunout tam, kam patří a Vás zbavit jedné starosti.

2

Hrubá síla B. Zapumpujte. Někdy pomůže i obyčejný zvon – pokud máte skutečně sílu a dokážete vytvořit takový tlak, že jím nečistotu posunete.

3

Odčerpejte vodu, která nad špuntem v toaletě stojí. Jak – to je na Vás a na Vašem žaludku. Ruční pumpa je asi nejlepší, ale málokdo ji vlastní. Pokud ji nemáte, můžete použít hadičku – takovou, jako na vypouštění akvárek. Konec, který bude vodu vypouštět, musí být pod hladinou vody v toaletě. Nejjednodušším a nejriskantnějším způsobem, jak minipumpu uvést do provozu, je natáhnout vzduch z ní ústy – a rychle s nimi uhnout. Pokud si nevěříte, připevněte na hadici nafukovací balonek a několikrát zapumpujte. Pokud se Vám to nepovedlo, pak zbývá osvědčená kombinace – gumové rukavice, zavařovací sklenice, kýbl a silný žaludek.

4

Chemie A. Pokud v toaletě zbyly jen nečistoty a téměř žádná voda, nalijte tam krtka. Je to roztok žíraviny hydroxidu sodného a měl by spolehlivě rozpustit všechno organické, co se ve Vaší toaletě nachází – tedy rozhodně ne trubky :-)

5

O něco silnější než roztok hydroxidu sodného (louhu) je samozřejmě samotný hydroxid sodný. Při jeho použití si dejte ale obrovský pozor – pokud ne, v lepším případě přijdete o čich, v horším o oči. Otevřete všechna okna, co můžete (dveře na chodbu v paneláku v případě, že máte protivné sousedy ) z místnosti s toaletou raději odstraňte vše, co byste mohli ještě někdy potřebovat. Oblečte se do starého oblečení, přes ústa a nos si uvažte vlhký hadr, na oči si dejte brýle a nasaďte si gumové rukavice. Nasypejte louh na špunt, a takto vymódění na něj nalijte velmi horkou vodu. Pokud to nevyprskne, jste v suchu.

6

Pokud louh nezabral, zkuste to ještě jednou a pak znova. Může se stát, že louh rozpustí jen část nečistot, než voda vychladne. Nebo jej nalijete do studené vody a vytvoří krustu – tady pozor, louhová krusta zůstává horká i po několika dnech, je třeba i vytahovat opatrně a co nejrychleji.

7

Dejme tomu, že se Vám to povedlo. Co dělat, aby se Vám to nestalo znova při první návštěvě toalety? Pokud máte staré trubky, problém je zřejmě v tom, že už jsou velmi zanesené vodním kamenem (ano, neničí pouze pračky ). Na to by měla pomoci kyselina chlorovodíková. Trubky vyčistí, ale nepoškodí. Můžete je zkusit oškrabat i ručně, ale daleko se nedostanete.

8

Když nic nepomáhá, tak na nadělení pomůže už jen instalatér. Připravte si nejméně 1 500,- a volejte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.48
Average: 4.5 (25 votes)