Co je potřeba

voda, saponát, hadřík, mikroutěrka

1

Začneme s mytím rámů

Nedá se nic dělat, pusťme se do toho. Okna zásadně začínáme mytím rámů. Pokud bychom chtěli postup obrátit a leštili jsme nejdřív skla, pěkně bychom si to zkomplikovali. Při mytí rámů se neubráníme nedotknou se skel a tam by byl ten kámen úrazu. Rámy umyjeme hadříkem namočeným v saponátové vodě, zaměříme se na místo, kde jsou kliky, to je frekventované používané a někdy patřičně ohmatané. Ve druhé fázi rámy omyjeme již více vyždímaným hadrem v čisté vodě, bez saponátu.

2

Mytí skelných tabulí

Skla oken umyjeme rovněž vodou se saponátem, aby šla špína, případně mastnota dobře smýt. Pak smýváme čistou vodou, pokud jsou skla samá kapka, vezmeme do třetice suchý hadřík a poslední etapa je leštění skla. Osvědčená je mikroutěrka, ale musí být suchá. Pokud je namočená, i když hodně vyždímaná, stále nechává stopy po kapičkách a leštění není dokonalé. K leštění je vhodný každý silonový hadřík, který nepouští chloupky. Vezměte staré dámské punčocháče – silonky a okenní tabuli vyleštěte. Není nic lepšího, sklo se bude lesknout jako křišťál.

3

Jak si poradit se žaluziemi

Tahle práce nás příliš nenadchne. Hlavně proto, že dost zdržuje. Pokud máme speciální kartáček na žaluzie, jde to trochu rychleji. Jestliže jsme si tohoto pomocníka ještě nestačili pořídit a žaluzie potřebujeme umýt, obzvlášť, když máme již okna čistá, umyjeme žaluzie ručně a jak jinak, než hadříkem se saponátovým roztokem. Stíráme proužek po proužku, tedy každou lamelu zvlášť, trpělivě a tak dlouho, až se dobereme ke kýženému konci. Není to práce namáhavá, ale je opravdu zdržující.

4

Rychlovka

Jestliže máte času málo a neumyté žaluzie byste nesnesli na čerstvě umytých oknech, sklopte žaluzie a hadříkem stírejte vertikálně i horizontálně. Je nutné vést ruku zlehka, jinak se lamely rozjíždí, ale tato varianta není nijak marná. Hlavně je to rychlé. Až budete mít více času, umyjete žaluzie důkladněji.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.8
Average: 3.8 (15 votes)