Co je potřeba

Viz další kroky

1

Indický běžec patří mezi velmi odolné druhy kachen, které se dají snadno chovat i v našich klimatických podmínkách.

Tyto kachny vyžadují dostatečně velký výběh (pro jeden pár je potřebná travnatá plocha o rozloze zhruba 700 m2 s dostatečným zastíněním), v němž se mohou pohybovat pouze běžci, ale nevadí jim ani společnost jiných druhů drůbeže. Indický běžec je společenský pták, proto se zásadně nechová osamocený jedinec.

2

Další nezbytnou podmínkou pro chov indického běžce je (byť malá) vodní nádrž – postačí větší lavor nebo jiná nádoba naplněná vodou, ale nabídněte jim ke koupání, zapíjení slimáků a dalším činnostem klidně zahradní jezírko. Vodu v nádobě je nutné pravidelně vyměňovat.

3

Běžci snášejí mráz asi do -5 °C, při nižších teplotách jim již hrozí onemocnění. Zajistěte jim na zimu ve výběhu vhodný zateplený a hlavně suchý úkryt. Noc mohou kachny během celého roku trávit v jednoduchém uzavíratelném kurníku zabezpečeném proti predátorům.

4

A čím se běžec indický živí?

Běžec indický se živí především tím, co si sám najde ve výběhu – tedy žížalami, již zmíněními slimáky, různými semeny, travinami apod.

V zimě běžcům potřebné živiny dodáte zejména pomocí kvalitní krmné směsi, kterou je vhodné doplnit namočeným ječmenem a pšenicí, drcenými vaječnými skořápkami i šrotem s brambory. Tyto suroviny se využívají i k celoročnímu přikrmování běžců žijících v dostatečném výběhu (a tedy s dostatečným množstvím přirozené potravy).

Nezapomeňte ani na misku s vodou, již je třeba měnit nejlépe každý den.

Tipy
  • Indičtí běžci jsou plachá zvířata, která potřebují jemné a citlivé zacházení. Dopřejte jim dostatek času, aby si u Vás zvykli.
  • Vejce, jež kachna snáší, jsou velmi chutná a upotřebitelná stejně jako slepičí vejce.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)