Co je potřeba

Viz další kroky

1

Plísně se nejčastěji objevují na tmavých a vlhkých místech. Tvoří se okolo oken, na chladných zdech, v koupelně či sklepě i dalších místnostech. Vhodné je často větrat, nesušit prádlo na sušácích uvnitř bytu a odsunout nábytek alespoň 5 centimetrů od stěn, aby vzduch v místnosti mohl správně cirkulovat.

2

A jaké přírodní prostředky fungují proti plísním?

  • Bílý vinný ocet – Krátkodobým řešením pro odstranění plísně může být použití bílého vinného octa. V případě silných nánosů plísní jej použijte neředěný a postříkejte s ním postižená místa. Pokud se jedná o lehčí případy, lze ocet naředit s vodou v poměru 1:1. Ocet nechte asi hodinu působit a poté plíseň setřete vlhkým hadrem.

3
  • Jedlá soda – Jedlá soda nejen odstraní projevy plísně, ale také brání jejímu šíření a nepříjemnému zápachu. Navíc účinkuje jako prevence proti dalšímu vzniku plísní. Jedlou sodu smícháme s vodou opět v poměru 1:1. Vniklou pastu aplikujeme na problematická místa a necháme ji zaschnout. Poté místo vydrhneme kartáčem a otřeme.

Jako prevence poslouží postřik, který připravíte smícháním 1 lžíce jedlé sody a 2 hrnků vody.

4
  • Tinktura z grepových jader – Tinktura z grepových jader účinně bojuje proti nejrůznějším kmenům plísní (nejen v domácnosti, ale i v lidském těle a na pokožce). Stačí postiženou plochu postříkat roztokem 10 kapek tinktury s hrnkem vody, následně plochu otřít vlhkým hadrem a nechat oschnout.
5
  • Éterické oleje – Mezi vhodné oleje, které Vám pomohou v boji proti plísním, patří éterický olej tea tree, rozmarýn, bergamot, mateřídouška, pačuli, myrha a mnoho dalších. Několik kapek éterického oleje můžete smíchat s vodou a dalšími výše uvedenými ingrediencemi pro zvýšení jejich účinků.
Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)