Co je potřeba

Co budeme potřebovat

  • máslo a mouku na vymazání a vysypání plechu
  • 1 bílý jogurt
  • 2 hrnky třtinového cukru
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 1 hrnek špaldové mouky
  • 1 kypřicí prášek
  • 1 vanilkový cukr
  • 3 vejce
  • 1/2 hrnku olivového oleje
  • 2 pomeranče

Na dokončení si přichystejte:

  • 1 lžíci medu
  • 1 lžíci pomerančové šťávy
  • kokos na posypání
1

Nejprve si vymačkáme šťávu z obou pomerančů, vydlabeme i dužinu. Do hlubší mísy rozklepneme postupně všechna tři vejce, přisypeme třtinový i vanilkový cukr a vyšleháme směs do pěny.

2

Následně po troškách zapracujeme bílý jogurt. Poté střídavě přiléváme olej a přisypáváme mouku s kypřicím práškem do pečiva. Vypracujeme hladké těsto, klidně použijte i šlehač, nic tím nezkazíte, konzistence bude naopak nadýchanější. Dále přilijeme většinu pomerančové šťávy včetně dužiny, byla by škoda ji vyhodit, v těstě umocní pomerančovou chuť. Lžíci šťávy si však ponecháme na polevu.

3

Troubu předehřejeme na 180 °C, pekáč vymažeme máslem nebo jiným tukem a vysypeme hrubou moukou. Těsto do něj nalijeme a uhladíme povrch. Pekáč vložíme do trouby a pečeme asi 20-25 minut, až nám vyjde suchá špejle.

4

Mezitím si přichystáme polevu. V pomerančové šťávě metličkou rozmícháme med. Upečený koláč polevou pomažeme a nakonec posypeme nahusto kokosem. Necháme jej vychladnout a polevu trochu zatuhnout. Koláč podáváme nakrájený na řezy. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno