Co je potřeba

  • 1200 g kuře
  • 200 g  mletého masa
  • 1 malá cibule
  • 4 stroužky česneku
  • 4 starší rohlíky
  • trochu mléka na zvlhčení rohlíků
  • 1 vejce
  • petrželová nať
  • 2 lžíce sušených, předem namočených hub
  • 3 bobkové listy
  • 5 kuliček nového koření
  • 3 kuličky jalovce
  • 5 kuliček celého pepře
  • několik plátků anglické slaniny
  • vývar na podlití
  • sůl
1

Nejprve si udělejte nádivku, kterou potřebujete k naplnění břišní dutiny kuřete. Starší pečivo nakrájejte na kousky a lehce zvlhčete mlékem, do misky k nim přidejte mleté maso (směs), namočené houby (v sezoně čerstvé), pokrájenou cibuli, česnek a celé vejce. Směs osolte, vmíchejte drobně pokrájenou petrželovou nať a vše dobře promíchejte.

2

Z kuřete odstraňte případné zbytky peří a někdy je nutné dočistit kuře i zevnitř, proto to zkontrolujte. Připravenou nádivkou kuře naplňte. Nádivku hodně stlačujte, aby nezůstaly žádné vzduchové kapsy. Kuře pak zašijte nebo zašpejlujte, nádivka nebude vytékat.

3

Do pekáčku položte naplněné kuře, povrch osolte a pokryjte plátky slaniny. Kuře podlijte malým množstvím vývaru a přidejte k němu všechny druhy koření uvedené v rozpisu. Pečte v troubě při teplotě 200 °C, občas maso přelijte výpekem. Kuře opatrně otáčejte, aby bylo hezky opečené ze všech stran a dejte pozor, abyste příliš nepotrhali kůži. Místo vidličky si pomáhejte vařečkou nebo obracečkou.

4

Hotové kuře má zlatohnědou kůži. Kuře je správně upečené tehdy, nevytéká-li po zapíchnutí vidlice růžová šťáva, musí být čirá. Kuře po krátkém odpočinutí naporcujte a podávejte s vařenými brambory a brusinkami.

Varování

Při manipulaci se syrovým masem dbejte důsledně na hygienu, abyste předešli možné nákaze. Nepoužívejte stejné kuchyňské náčiní na syrové a tepelně zpracované maso. Uvádí se, že bezpečná teplota pro zničení mikroorganismů je 74 °C v celé části masa po dobu nejméně 20 minut.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)