Co je potřeba

  • polystyrénový nebo slaměný věnec
  • vyfouknutá vajíčka nebo skořápky
  • peříčka
  • šnečí ulity
  • větvičky (olše, líska, jíva,břečťan, barvínek, buxus)
  • tavná pistole
1

Slaměný nebo polystyrénový věnec můžeme obalit aranžérskou páskou nebo krepovým papírem. Komu se nechce, nemusí. Věnec bude přírodní a prosvítající sláma vypadá také hezky. Zručnější si mohou věnec sami vytvořit z březového proutí nebo sena. Na věnec tavnou pistolí lepíme vyfouknutá vajíčka. Pozor na prsty, lepidlo je horké!

2

Skořápky lepíme podle vlastní fantazie. Můžeme vytvořit klasický věnec s prázdným středem, nebo věnec plný, připomínající hnízdo. S tavnou lepicí pistolí se pracuje velmi dobře a vše dobře drží. Dáváme málo lepidla, na jeden věnec stačí necelá 1 tyčka lepidla. Po nalepení vajec začneme zdobit. Snažíme se, abychom zakryly dírky po vyfouknutí. Z větviček olší vezmeme jen špičky a vyplníme mezery mezi vejci. Doplníme jehnědami. Je dobré mít při ruce kousek větvičky a přidržovat lepené větvičkou. Zabráníte popálení prstů.

3

Prázdné šnečí ulity jsou po zimě bílé, ale nevadí. Vezmeme je domů, důkladně umyjeme a necháme uschnout. Po usušení si natřeme ruce nějakým mastným krémem nebo olejem a ulity pěkně v rukou promneme. Krásně se zdůrazní jejich kresba. Jdou také obarvit v cibulových slupkách, podobně jako kraslice. Komu se nelíbí přírodní dekorace a má rád barvy, ať si je klidně nastříká barvou ve spreji. Takže ulity jsou připravené a jednu po druhé umístíme na věnec.

4

Teď jsou na řadě peříčka. Na procházce třeba v lese se dá najít všelicos. Třeba máte souseda, který chová slepice nebo okrasné ptactvo a peříčka vám věnuje. Pokud procházky nejsou vaše hobby a bydlíte ve městě, peříčka se dají koupit v Hobby marketech nebo obchodech s výtvarnými potřebami. Peříčka lepíme všude do mezer tak, aby neprosvítal podklad. Nakonec dozdobíme břečťanem, buxusem nebo jinou stálezelenou rostlinou. Větvičky kroucené vrby nebo lísky jsou také velmi efektní. Přizdobíme mašlí a máme hotovo.

5

Věnce ze skořápek jsou jednoduché a lze je vytvářet v mnoha variantách. Nemusí být ani z celých skořápek. Můžeme ho udělat z půlek a do nich na vatičku nasít řeřichu. Nebo do skořápek dáme kousek aranžovací hmoty a píchneme sněženky, fialky nebo petrklíče.

Tipy

Mezery mezi vajíčky můžeme vyplnit také mechem. Pak už nemusíme používat tavnou pistoli, do mechu se přízdoby krásně zapichují.

Varování

Pozor na popálení lepidlem. Mám odzkoušeno - velmi to bolí :D

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (5 votes)