Co je potřeba

1 balení olomouckých tvarůžků
1 lžíce pomazánkového másla
1 lžíce zakysané smetany
1 lžíce másla

1

Než se pustíme do přípravy tvarůžkové pomazánky, neuškodí pár informací. Tvarůžky, nejznámější jsou ty olomoucké, jsou produktem zrajícího sýru vyrobeného z netučného kyselého tvarohu. Vlivem rozkladu bílkoviny sýra při zrání mají tvarůžky nezaměnitelnou chuť a vůni. Olomoucké tvarůžky mají nízkou energetickou hodnotu a patří mezi ty nejkvalitnější zrající sýry.

2

A jdeme na to. Připravíme si jedno balení olomouckých tvarůžků, nezáleží na tom, v jaké podobě – buď mají tvar koleček nebo válečků. V nabídce jsou také ochucené tvarůžky kořením a kmínem nakrájené na kousky. Tvarůžky dáme do misky a rozmačkáme je vidličkou. Na jemné kousky to vždy nejde dobře, ovlivní to, jak jsou tvarůžky zralé. Vůbec nevadí, když tam budou nějaké kousky, o to je výsledná konzistencepomazánky zajímavější.

3

Přidáme lžíci pomazánkového másla, jednu lžíci zakysané smetany a jednu lžíci pravého, dobrého nebo rostlinného másla. Pokud by se někomu zdála pomazánka z tvarůžků kalorická, může lžíci másla vynechat. Všechyn suroviny promícháme a je hned hotovo.

4

Množství vyrobené tvarůžkové pomazánky stačí na několik chlebů nebo veček pro celou rodinu, takže i s přidáním másla tvarůžková pomazánka není příliš kalorická. Berme v úvahu, že tvarůžky samotné mají nízkou energetickou hodnotu. Pomazánku z olomouckých tvarůžek podáváme s pečivem, nebo ji namažeme na opražené večky. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)