Jak udělat firemní weby skutečně zajímavé?
Své webové stránky má dnes kdejaká firma. Jde spíš o nutnost než o nějaký bonus. Jenže zároveň je čím dál těžší v online světě zaujmout. Čím se odlišit od ostatních? Jak zajistit, aby potenciální zákazníci mířili právě k vám?
Odpovědí je tvorba webu na klíč. Vždycky je totiž potřeba zvážit individuální aspekty, přednosti, ale i nedostatky dané firmy. První pravidlo tedy zní:
Nechte si udělat web na míru
Vytvořit webové stránky je dnes velmi snadné. Existuje rovnou několik online nástrojů, které vám umožňují zvolit šablonu a naplnit ji textem, což zvládne každý průměrný uživatel počítače. Není to o nic těžší než pracovat ve Wordu. Jenže výsledek za moc nestojí. Dostanete web, jakých jsou v online světě stovky, možná i tisíce. Ničím se neodlišíte, kromě toho pravděpodobně porušíte celou řadu pravidel, o nichž nemáte ani tušení.
A co cena? Tvorba firemních webů na míru je sice dražší variantou, zato vám však přivede skutečné zákazníky. Jestliže nebudete požadovat nic speciálního, počítejte s cca 15 -75 000 Kč.
Chtějte být rychlí
Nikoho nebaví čekat dlouhé vteřiny, než se načte stránka. V internetovém světě jsme zvyklí pohybovat se spíš v řádu milisekund, proto buďte rychlí. Pokud se web dlouho nenačte, je velmi pravděpodobné, že se uživatel přesune raději ke konkurenci. Nehledě na to, že dlouho načítající weby znamenají stahování obrovského množství dat. Myslete na zákazníky, kteří si prohlíží váš web přes mobilní data. Přece jim nechcete vyčerpat měsíční limit.
Jaká rychlost je ta správná? Podívejte se na PageSpeed Insights od Googlu. Když zadáte doménu vašeho webu, změří vám rychlost načítání, zhodnotí, zda je dobrá, a dokonce poradí, co by se dalo optimalizovat. Mimochodem, tohle by měl provést člověk, co vám web zpracovává.
Myslete na SEO
Rychlé, přehledné a na pohled designově vyladěné stránky jsou sice skvělé, nicméně pokud je nikdo nenajde, budou vám k ničemu. Z toho důvodu je velmi důležité dbát na optimalizaci pro vyhledávače, budovat síť zpětných odkazů, propojit web s vašimi sociálními sítěmi, zaregistrovat ho do lokálních katalogů apod. SEO je samostatná věda, nicméně s tvorbou firemních webů velmi úzce souvisí.
Za jakou dobu se dá optimalizace zvládnout? Jestli vám někdo slíbí dostat váš web na přední příčky ve vyhledávačích do pár dnů či týdnů, raději od něj dejte ruce pryč. Takové plané sliby zavání nekalými taktikami, které by vyhledávače později odhalily a místo posunutí na přední příčky by web penalizovaly. Dobrá optimalizace je dlouhodobá záležitost, odborníci doporučují minimálně šest měsíců.
Nabídněte uživatelům více než konkurence
Tento tip je třeba aplikovat na konkrétní firmu, pro každou bude totiž trochu jiný. E-shop může zazářit třeba velkou nabídkou platebních metod (víte, že jich můžete mít klidně 30?), hotelové webové prezentace mohou doporučovat zajímavé akce a místa v okolí. Vymyslet, čím byste mohli oproti konkurenci přinést něco navíc, nemusí být zrovna jednoduché. Nejlépe vám s tím pomůže odborník, který se specializuje přímo na firemní weby.
Kde najít dobrého specialistu? Rozhodněte se, zda chcete celou SEO agenturu, nebo soukromou osobu. Kompromisem může být někdo jako Jaroslav Voldřich. Ten již dlouhá léta pracuje jako konzultant digitální agentury Antee a na firemní weby se specializuje. Podívejte se na www.jaroslavvoldrich.cz, zda se vám jeho práce líbí. Nejdůležitější je, aby vám styl provedení webových stránek seděl.
Na závěr pamatujte, že první dojem je klíčový. Web musí být líbivý, na první pohled přehledný.
Návod obsahuje komerční sdělení.
Diskuze k článku