Co je potřeba

  • Pěkná sklenice, třeba zavařovací, nebo váza, plechovka od čaje apod. Výšku volíme podle délky nožů.
  • Rýži nebo jinou sypkou surovinu podle našeho výběru.
1

Stojan s rýží

Sklenici nebo plechovku naplníme rýží asi 1 cm pod okraj a nože do ní zapícháme. Tento stojan je velmi stabilní, funkční a za pár korun. Chceme-li si udělat stojan zajímavější, můžeme vrstvit různé typy rýže, např. červenou, celozrnnou, kulatou apod.

2

Stojan s luštěninami a rýží 

Krásný stylový stojan nám vznikne, když na sebe navrstvíme různé barevné luštěniny a rýži. Můžeme použít hnědou čočku, červenou čočku, žlutý půlený hrách, bílou rýži, zrna pšenice apod. Každá vrstva může být stejně vysoká nebo zcela libovolně, záleží na výšce našeho stojanu a na tom, zda dáváme přednost řádu či uvolněnosti.

3

Stojan se špagetami nebo špejlemi

Špagetový stojan se hodí pro dlouhé nože a vysokou sklenici. Délka špagety je 26 cm, proto volíme odpovídající výšku nádoby. Můžeme samozřejmě těstoviny nalámat do požadované délky, ale už to nebude vypadat tak pěkně. V neprůhledné nádobě různé délky vadit nebudou. Špagety musí být dost na husto, aby v nich nože držely – na nádobu o průměru 7 cm budeme potřebovat asi balíček a půl špaget. Obdobně můžeme použít i dřevěné či bambusové špejle.

4

Tipy na další náplně:

  • obilná zrna (pšenice, ječmen, žito, kroupy, proso aj.)
  • semínka (slunečnice, dýně, len, mák aj.)
Tipy

Do stojanu lze zapíchnout i nůžky a podobné ostré předměty.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno