Co je potřeba

  • plastová miska na potraviny s víčkem
  • ruličky od toaletního papíru
  • hlína (nejlépe z kompostu)
  • semínka
  • vařečka nebo dětský štětec
  • nůžky
  • hnojivo – používám Kristalon Gold
1

S blížícím se jarem začněte skladovat ruličky od toaletního papíru, které později použijete k předpěstování sadby. Jako minipařeniště můžete využít pár použitých plastových obalů od masa. Když dáte dvě stejné misky na sebe, vyrobíte minipařeniště. Dále budete potřebovat semínka rostlinek, které si chcete předpěstovat.

2

Ruličky od toaletního papíru nastříháme na půlky, vložíme je do minipařeniště a naplníme kompostem. Vezmeme si vařečku nebo štětec a druhým koncem do hlíny uděláme důlek. Do každého důlku vložíme dvě semínka nakládaček a přihrneme hlínou. Zlehka přitlačíme a zalijeme vodou.

3

Pařeniště zavřeme a odneseme ho domů na parapet nebo jiné slunné místo. Minipařeniště každé ráno otevřeme a necháme přes den "prodýchat". Minipařeniště na noc zavírejte. Sadbu zalévejte vždy večer. V konvičce na zalévání si přichystejte rozpuštěné hnojivo (dle návodu uvedeném na obalu hnojiva). Můžete použít i hnojivo na pokojové květiny.

4

Rostliny v minipařeništi rostou velmi rychle. Na obr. 4 vidíte rostliny po sedmi dnech od zasazení. Buďte opatrní při zavírání pařeniště. Některé rostliny vám během krátké doby vyrostou a přiklopením byste je mohli polámat. Rostliny mají tendenci se táhnout za sluncem. Jakmile se začnou rostliny naklánět, otočte celé pařeniště, narovnají se zpět.

5

Když rostliny vytlačí třetí lístek a jsou téměř jako ty kupované, je ten správný čas je zasadit. Sázíme je do země i s ruličkou od toaletního papíru. Rulička se časem v zemi rozloží a my nepoškodíme rostlinám kořínky. Tímto způsobem si můžete předpěstovat téměr jakoukoliv sazenici. Přeji mnoho zdaru při zahradničení!

Tipy

Nezapomeňte, že pokud budete sadbu sázet rovnou na záhonek, pak je to nejlepší až po “zmrzlých” tj. po 15. květnu. Do té doby samozřejmě můžete také, ale doporučuji vždy navečer přikrýt netkanou textilií, aby rostlinky nepomrzly. Okolo rostlin rozhoďte pár granulí proti slimákům, kterým vše chutná a mohou zapříčinit, že vaše předsadba bude neúspěšná.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.875
Average: 4.9 (16 votes)