Co je potřeba

vždy nová a ostrá žiletka nebo ostrá čepel strojku, alkohol na otření, kamenec

1

Výběr správného náčiní

Nezáleží ani tak na tom, zda používáte strojek nebo žiletku, to je totiž otázka spíše osobních preferencí. Dbejte ale v každém případě na to, aby nástroj, kterým se holíte, byl ostrý. Použití ztupené žiletky vede k tomu, že budete muset každé místo přejet několikrát, čímž způsobujete nejen podráždění pokožky, ale i nedokonalé oholení, kterým zbytky vousů zároveň polámete. Ty pak mají tendenci zarůstat dovnitř. Proto, pokud se holíte žiletkami, vždy použijte novou. Čepele strojku se také dají před holením otřít alkoholem, aby se zabránilo šíření bakterií do ranek, které mohou případně vznikat. Ačkoliv alkohol v kosmetice může způsobovat podráždění, aplikací na holicí náčiní nic nezkazíte.

2

Technika holení

Na žiletku ani na strojek nikdy netlačte, protože to opět zvyšuje riziko poškození vousů, které pak budou růst jiným směrem, než by rostly normálně. To samé platí o holení proti směru růstu vousů, takže na to raději úplně zapomeňte. Holte se vždy po směru.

3

Kosmetika

Nedílnou součástí prevence zarůstání je i vhodný výběr kosmetiky. Je potřeba vybrat takovou, která nezpůsobuje vysušování pokožky, nedráždí ji a působí antibakteriálně. Perfektně se hodí například kamenec, který byl při holení využíván již v době našich dědečků, a to hlavně díky schopnosti zastavit krvácení.

4

Vytažení zarostlého vousu

Jestliže si všimnete zarostlého vousu, opatrně jej vytáhněte pinzetou na povrch. V případě závažnějších a hnisajících ranek navštivte kožního lékaře.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (6 votes)