1

Pokud se zaměříme na první příčinu, která se týká koupání, většinou plně stačí naklonit hlavu postiženým uchem směrem dolů a snažit se vodu z ucha vyklepat. Obvykle by to mělo snadno a rychle pomoci. Osvědčilo se poskakování po jedné noze.

2

Ne vždy je však řešení tak jednoduché, jelikož se může stát, že je ucho zalehlé i několik dní. To může mít mnoho příčin. Nejčastěji se jedná o ucpaný zevní zvukovod, který byl ucpán ušním mazem. Tento problém je též nazýván jako mazová, neboli cerumenová zátka. I tento problém má naštěstí poměrně jednoduché řešení.

3

Stačí totiž zajít do lékárny a koupit si jednoprocentní peroxid vodíku a ten poté do uší pravidelně kapat, čímž dojde k rozpuštění mazu a tím i uvolnění vašeho zvukovodu. Samozřejmě po tom co peroxid do ucha nakapete, ho nechte opět vytéci, aby zde nezpůsobil další škody, ale pouze rozpustil maz. Po několika aplikacích by mělo dojít k uvolnění ucha, což samozřejmě pocítíte a především dosáhnete dlouho očekávané úlevy.

4

Obdobně jako peroxid vodíku lze také použít pár kapek olivového oleje o tělesné teplotě.

5

Stejný účinek má i návštěva lékaře, které provede uvolnění propláchnutím ucha. Ačkoliv se o této metodě traduje mnoho historek, rozhodně není tak nepříjemná a bolestivá, jak se říká. Navíc návštěvnou lékaře (ORL) můžete zjistit i to, že se skutečně jedná pouze o tuto banalitu a nikoliv o nějakou horší příčinu. Zalehlé ucho totiž může mít i cévní příčiny, což už je nutné řešit jinými způsoby. Ale nebojte se, 99 % procent potíží však souvisí právě s ucpaným zvukovodem.

6

Pokud vás trápí nepříjemné zaléhání uší při cestování letadlem, je při vzlétání a při přistávání vhodné žvýkat žvýkačku, což by mělo této nepříjemnosti zabránit. Pokud k němu přes toto preventivní opatření dojde, mělo by k uvolnění stačit pouze silné polknutí, případně můžete vyzkoušet následující „babskou“ radu: zacpěte si nos a pořádně foukněte.

7

Pokud domácí léčba zalehlých uší nezabírá, rozhodně vyrazte na důkladnou prohlídku k lékaři.

Varování

Na vlastní nebezpečí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (9 votes)