Jak má vypadat výpověď ze zaměstnání
Rozhodli jste se ukončit pracovní poměr a podat výpověď ze zaměstnání? Jako zaměstnanec nemusíte uvádět důvody své výpovědi (což zaměstnavatel musí), ovšem také nemáte právo na odstupné. Svůj záměr odejít nejdříve nahlásíme nadřízenému nebo personalistovi, poté zasíláme i písemnou výpověď za zaměstnání.
Písemná výpověď ze zaměstnání je nenáročný dokument, v němž na začátku uvedeme datum, kdy výpověď píšeme, a informace o sobě. Například v této podobě: V Brně 10. listopadu 2009 Jaromír Nováček nar. 20.2.1980 bytem Nová Třída 450, Praha - Nové Město, PSČ 120 00
V další části objasníme, co je obsahem našeho písemného sdělení. Tedy Věc: Výpověď z pracovního poměru Následují podrobnější informace. Snažte se být výstižní a struční. Není třeba popisovat příběhy, co se vám všechno stalo či nestalo v práci apod. Uveďte jednoduše: Vážení, u Vaší společnosti Nábytek Jasný jsem zaměstnán jako prodavač nábytku. A to na základě pracovní smlouvy, kterou jsme uzvařeli 1.1.2002 (můžeme uvést číslo smlouvy, pokud existuje). Tímto v souladu s § 50 Zákoníku práce dávám výpověď z výše uvedeného pracovního poměru. Pracovní poměr tak skončí uplynutím dvouměsíční výpovědní doby.
Na závěr podepíšeme. Výpověď začne běžet první den následujícího měsíce po doručení výpovědi ze zaměstnání.
Tipy
Pokud vám zaměstnavatel nevyplatil mzdu, na kterou máte nárok, můžete podat výpověď ze zaměstnání a nárokovat si odstupné. Ve výpovědi proto uvedete důvody, proč podáváme výpověď, zmíníme dlužnou částku a odstupné a připojíme číslo účtu i termín zaslání peněz.
Varování
Výpověď je neplatná, pokud není doručena druhému účastníkovi. proto se necháme doručení potvrdit na naši kopii výpovědi smlouvy.
Diskuze k článku