Jak má vypadat výpověď ze zaměstnání
Rozhodli jste se ukončit pracovní poměr a podat výpověď ze zaměstnání? Jako zaměstnanec nemusíte uvádět důvody své výpovědi (což zaměstnavatel musí), ovšem také nemáte právo na odstupné. Svůj záměr odejít nejdříve nahlásíme nadřízenému nebo personalistovi, poté zasíláme i písemnou výpověď za zaměstnání.
Krok 1
Písemná výpověď ze zaměstnání je nenáročný dokument, v němž na začátku uvedeme datum, kdy výpověď píšeme, a informace o sobě. Například v této podobě: V Brně 10. listopadu 2009 Jaromír Nováček nar. 20.2.1980 bytem Nová Třída 450, Praha - Nové Město, PSČ 120 00
Krok 2
V další části objasníme, co je obsahem našeho písemného sdělení. Tedy Věc: Výpověď z pracovního poměru Následují podrobnější informace. Snažte se být výstižní a struční. Není třeba popisovat příběhy, co se vám všechno stalo či nestalo v práci apod. Uveďte jednoduše: Vážení, u Vaší společnosti Nábytek Jasný jsem zaměstnán jako prodavač nábytku. A to na základě pracovní smlouvy, kterou jsme uzvařeli 1.1.2002 (můžeme uvést číslo smlouvy, pokud existuje). Tímto v souladu s § 50 Zákoníku práce dávám výpověď z výše uvedeného pracovního poměru. Pracovní poměr tak skončí uplynutím dvouměsíční výpovědní doby.
Krok 3
Na závěr podepíšeme. Výpověď začne běžet první den následujícího měsíce po doručení výpovědi ze zaměstnání.
Pokud vám zaměstnavatel nevyplatil mzdu, na kterou máte nárok, můžete podat výpověď ze zaměstnání a nárokovat si odstupné. Ve výpovědi proto uvedete důvody, proč podáváme výpověď, zmíníme dlužnou částku a odstupné a připojíme číslo účtu i termín zaslání peněz.
Výpověď je neplatná, pokud není doručena druhému účastníkovi. proto se necháme doručení potvrdit na naši kopii výpovědi smlouvy.