1

Správná délka a šíře
Jedná se o rozhodující parametr. Okna si nejdříve přeměřte a údaje si zapište.

2

Druh, systém použití – vně nebo dovnitř
Žaluzie
Horizontální žaluzie se v mnoha případech montují mezi okna a zachycují sluneční svit. Vertikální žaluzie vám zase nahradí pořizování záclony. Velmi snadno si regulujete intenzitu světla do místnosti. Lesklé varianty žaluzií odrážejí více světla a v místnosti vám nebude horko ani v létě. Venkovní žaluzie mohou být ovládány i elektropohonem.
Rolety
Opět máte na výběr z vnitřních či vnějších, tlumí i hluk zvenčí. Podstatným rozdílem od žaluzií je fakt, že se jen rolují. Nelze je naklápět do různých poloh jako právě lamely u žaluzií. Rolety je zakomponovat i venku. Omezíme tak úbytek tepelných ztrát.
Závěsy
Jsou příjemným zpestřením okna. Hodí se i v kombinaci se žaluziemi a roletami. Zajistí dostatečnou tmu na klidný nerušený spánek.

3

Barva, vzor
Roli ve výběru hraje i barva žaluzií nebo vzor rolet. Dnes je k dostání mnoho barevných provedení, přesně na vaše přání. Pracovní prostředí je lepší volit v neutrálních barvách, doma si můžete dovolit experimentovat.

4

Materiál
Materiál se řídí propustností světla. To posuďte sami, zda potřebujete úplné zatemnění, či jen jemné zastínění. Látkové rolety a závěsy propustí jistě více světla, než žaluzie. Papír, textilie a bambus jsou vhodnými kandidáty z roletových řad.

5

Umístění
Žaluzie volte i podle toho, kde je chcete umístit. Jiné se hodí do domácnosti a jiné zase do práce. Zatímco v kuchyni můžete mít pestrou roletu, v práci bude lepší výběr decentnější.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)