Co je potřeba

Co je potřeba na 1 bochánek:

  • 250 g špaldové mouky
  • 70 g třtinového cukru
  • 120 ml mléka
  • 80 g másla
  • 1 žloutek
  • 1/2 kostky droždí
  • 1/4 lžičky soli
  •  vejce na potření
  • rozinky, plátky mandlí
1

Špaldová celozrnná mouka dodá mazanci skvělou oříškovou chuť a aroma a navíc obsahuje velké množství cenných látek (např. vlákninu, vitamíny skupiny B, hořčík, draslík, vápník, železo, zinek a mangan). Špaldová mouka je také mnohem lépe stravitelná než pšeničná. Použijte nejlépe jemně mletou celozrnnou mouku.

2

A jaký je postup?

Nejprve si připravíme následujícím způsobem kvásek: do mísy rozdrobíme droždí, zasypeme jej lžící třtinového cukru a lžící mouky a zalijeme 3 lžícemi vlažného mléka. Kvásek necháme pod utěrkou na teplém místě vykynout asi 15 minut.

3

V jiné míse rozšleháme žloutek s cukrem, přidáme zbylé vlažné mléko, povolené máslo a přilijeme kvásek. Vše důkladně rozmícháme a poté přisypeme špaldovou mouku a sůl a vypracujeme hladké těsto, které necháme pod utěrkou kynout zhruba hodinu.

4

Do těsta můžeme vmíchat rozinky a potom z něj na pomoučeném vále vytvarujeme bochánek.

5

Na vršku vytvoříme nožem kříž, mazanec potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme plátky mandlí. Bochánek umístíme na plech vyložený pečicím papírem nebo vymazaný máslem a vysypaný hrubě mletou špaldovou moukou.

6

Bochánek necháme ještě 15 minut kynout a následně jej vložíme do trouby předehřáté na 180 °C, kde jej upečeme dozlatova. Trvá to asi 40 minut. Mazanec necháme vychladnout a můžeme podávat jen tak pocukrovaný nebo třeba namazaný máslem.

Tipy

Do těsta můžete přidat bio vanilkový cukr nebo vnitřek vanilkového lusku, případně strouhanou citronovou kůru.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno