Co je potřeba

  • 4 vejce
  • 4 polévkové lžíce polohrubé mouky
  • 4 polévkové lžíce cukru krupice
  • 2 čajové lžičky kakaa
  • citrónová kůra z půlky citrónu
  • sádlo na pomazání pečicího papíru

Já používám pečicí papír, který je natřený z jedné strany silikonovou vrstvou (může se pak použít vícekrát a hlavně se na něj nic nepřilepí), takže sádlem nepotírám.

1

Pusťme se do přípravy piškotové rolády. Nejprve si rozdělíme vajíčka na žloutky a na bílky. Bílky vlijeme do šlehací misky a pomocí elektrického šlehače vyšleháme tuhý sníh. Abychom zkontrolovali, jestli je sníh opravdu tuhý, překlopíme misku se sněhem vzhůru nohama – pokud má tendenci se po stranách misky hýbat, ještě chvíli šleháme. Pokud se sníh ani nehne a drží perfektně, je ušlehaný správně

2

Do sněhu vlijeme žloutky, nastrouháme citrónovou kůru a šleháme, dokud není těsto celé krásně žluté (asi minutku na nejvyšší výkon). Teď přidáme vždy jednu lžíci polohrubé mouky, jednu lžíci krupicového cukru a vždy šleháme asi 2 minutky, aby se cukr rozpustil. Takto pokračujeme, dokud nepřidáme čtyři lžíce mouky a čtyři lžíce cukru.

3

Z hotového těsta na piškotovou roládu odlijeme asi polovinu do další misky. V druhé misce těsto obarvíme kakaem a vyšleháme dohladka. Stejně jako na přiloženém obrázku pořízeném při přípravě těsta na piškotovou roládu.

4

Zrovna jsem nemohla najít zdobící sáček, a proto jsem si poradila tak, že jsem přes skleněný půllitr navlékla obyčejný igelitový sáček, do kterého jsem nalila kakaové těsto. Potom jsem sáček z půllitru vyjmula a ustřihla malý růžek sáčku, abych mohla zdobit.

5

Na pečicí papír si buď předem nakreslíme tužkou “žirafí fleky”, nebo jako já improvizujeme. Na pečicím papíře jsem vytvořila “fleky” hnědým těstem a potom do prázdných míst vyplnila fleky těstem světlým. Takto dáme roládu péct do předehřáté trouby na 180 °C na 10 minut (ne déle, aby se roláda při motání nelámala).

6

Když je piškotová roláda upečená, vyjmeme ji z trouby, přeneseme na pracovní desku, kde ji hned zarolujeme. Takto necháme roládu zchladnout. Mezitím si nachystáme krém, dle své chuti. Když roláda vychladla, tak ji pomalinku sloupneme z pečícího papíru, potřeme přichystaným krémem (můžeme poházet krém čerstvým, pokrájeným ovocem) a opatrně roládu zarolujeme. Přendáme hotovou roládu na tác a dáme asi na dvě hodiny vychladit do lednice, aby krém ztuhl.

7

Hotovou piškotovou roládu Žirafí krk krájíme na kolečka a podáváme ozdobenou šlehačkou. U nás doma jen tak...bez šlehačky. :)

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.81818
Average: 4.8 (22 votes)