Co je potřeba

  • 2 středně velké zralé pomeranče
  • 4 lžíce třtinového cukru
  • 1 smetanu ke šlehání (lze nahradit kokosovou, rýžovou nebo jinou rostlinnou smetanou)
  • 1/2 vanilkového lusku (nemusí být)
1

Pomeranče oloupeme a dužinu zbavíme přebytečných bílých vláken a případných jadýrek. Rozdělíme je na jednotlivé dílky, které pokrájíme na menší kousky, nasypeme je do igelitového sáčku či misky a dáme je zmrazit.

2

Zmrzlou pomerančovou dužinu vložíme do mixéru, zasypeme ji třtinovým cukrem, zalijeme smetanou a přidáme vnitřek vanilkového lusku. Vše důkladně promixujeme do hladka.

3

Směs nalijeme do misky, uzavřeme ji a umístíme na půl hodiny do mrazáku.

4

Poté pomerančovou směs ještě jednou promixujeme a dáme ji zamrazit na další 2 hodiny. Během této doby zmrzlinu několikrát promícháme.

5

Pomerančovou zmrzlinu můžete podávat dozdobenou kousky pomeranče a čerstvou mátou či meduňkou. Netradiční, ale skvělou kombinaci představuje pomeranč s čerstvou bazalkou.

Tipy
  • Pokud pomeranče před loupáním promačkáte a proválíte (podobně jako vařená vejce), půjdou vám snadněji loupat.
  • Jestliže seženete pomeranč v BIO kvalitě, můžete do zmrzliny přidat i strouhanou kůru.
  • Pomerančové slupky ze stříkaných plodů nemusíte vyhazovat, zkuste si z nich připravit odvar, který je možné využít pro výrobu domácí drogerie – např. aviváže, univerzálního čističe apod.
  • Smetanu lze nahradit tvarohem či bílým jogurtem, dostanete tak lehčí variantu pomerančové zmrzliny. Místo cukru můžete použít rostlinný sirup či med.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.75
Average: 4.8 (4 votes)