Co je potřeba

rodný list
1x pasovou fotografii
2-3 návštěvy na úřad.

1

V prvé řadě je potřeba oznámit ztrátu občanského průkazu. Oznámení můžete podat na obecním nebo městským úřadě, nejlépe v místě vašeho trvalého bydliště. Oddělení úřadu, kde tak můžete učinit se většinou jmenuje "Odbor evidence obyvatel a osobních dokladů".
Při oznámení budete muset uvést, kde jste občanský průkaz ztratili.
Zároveň, ihned po oznámení se stává starý občanský průkaz neplatný, číslo tohoto průkazu bude zaneseno do celonárodní databáze neplatných občanských průkazů.

2

Po oznámení dostanete potvrzení o občanském průkazu, kde bude uvedené číslo původního občanského průkazu, adresa trvalého bydliště a jiné osobní údaje.
Nyní máte 15 dní na to, abyste požádali o nový občanský průkaz. Žádost je nejlepší podat ihned při oznámení ztráty občanského průkazu.

3

Nyní je potřeba podat žádost o vydání občanského průkazu. Žádost podáte na obecním nebo městským úřadě na odboru evidence obyvatel a osobních dokladů dle vašeho trvalého bydliště. Abyste mohli žádost podat, je potřeba, abyste předložili originál nebo ověřenou kopii rodného listu, jednu barevnou pasovou fotografii a uhradili správní poplatek kolem 100 Kč.

4

Vyřízení žádostí o nový občanský průkaz trvá 14 - 30 dní. Zákonem je garantováno, že žádost bude vyřízená do 30 dní.

5

Až se vám bude zdát, že již uplynula dostatečná doba pro vyřízení žádosti, zajděte si na úřad, kde byla žádost podána a zjistěte v jakém jeto stavu. Úřady zatím nemají ve svých standardních službách oznámení o vyřízení žádosti například pomoci SMS nebo emailu, proto je nutné, abyste si to pohlídali sami.

Tipy

- doporučuji si zajít na úřad již po 14 dnech, většinou je průkaz hotov v této lhůtě,

Varování

- pokud občanský průkaz ztrácíte často, můžete dostat od úřadu pokutu ve výší 10000 Kč,

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.466665
Average: 4.5 (90 votes)