1

Řiďte se především velikostí a hmotností psa. I když bude pelíšek ve slevě a jeho design je úžasný, zohledněte především to, aby byl pro zvíře pohodlný. Stráví v něm hodně času, a proto výběr nepodceňujte. Dbejte i na takové detaily, jako je velikost podložky nebo matrace. Ta by měla odpovídat rozměrům pelíšku, aby se zbytečně neshrnovala.

2

Jestliže máte malý byt, zamyslete se nad tím, kam pelíšek umístíte. Možná bude nutné tomu maličko přizpůsobit nábytek, aby se pelíšek do místnosti vešel. Ideální je například roh místnosti, kde bude mít pes klid a dostatek soukromí. Proto zjistěte, jestli se tam vyhlédnutý pelíšek co do velikosti hodí.

3

Pokud jde o tvar, záleží na tom, v jaké poloze spí pes nejraději. Jestliže se stočí do klubíčka, vyberte oválný tvar. Počítejte ale s tím, že třeba v létě mu bude horko, a tak se nesvine, ale bude spát natažený. Velkým plemenům, která často odpočívají s nataženými končetinami, by mohla stačit klasická pohodlná matrace. Dejte ale pozor na to, aby neležela přímo u zdi, a to nejen kvůli udržování čistoty, ale i proto, aby na psa netáhlo.

4

Menší plemena, která bývají vznětlivější a reagují přehnaně i na sebemenší podněty, uvítají různé boudičky, domečky nebo příbytky ve tvaru iglú, kde mají větší klid.

5

Kupujete-li pelíšek pro dospělého psa, ale přitom máte doma ještě štěňátko, nepořizujte těsný pelíšek. Zvíře v něm musí mít dostatek místa, a proto počítejte zhruba tak s 15 centimetry v obou rozměrech navíc. Představte si, jak velký je dospělý jedinec, a podle toho vybírejte. Aby se tam mládě cítilo dobře, vystelte mu provizorně jeho nový příbytek dekou. Tím zaplníte volný prostor, do kterého doroste.

Jestliže dáte pelíšek do chladné chodby, měl by mít vyšší boky, aby na psa netáhlo.

6

Pokud jde o materiál, i tady je z čeho vybírat. Někdo dává přednost přírodním materiálům, a tak sáhne po vyplétaném dřevěném pelechu. Asi nejlepší co do údržby je pelíšek z umělé hmoty, který se dá snadno čistit.

Bude-li pes odpočívat na terase nebo na zahradě, zvolte materiál, který je odolný proti vlhkosti.

Tipy

Pejska měřte vleže, abyste zohlednili, jak velkou plochu skutečně zabere. Výška v kohoutku nestačí.

Pokud máte křížence, bude nejspíš obtížné odhadnout, jak velký bude, až dospěje. Počítejte s tím, že v budoucnu možná budete pořizovat ještě jeden pelíšek.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)