1

1.
Podle životnosti
Jestliže chcete střechu na celý život, o které budete vědět, že bude sloužit i vašim potomkům, tak si zvolte betonové tašky. Zde je minimální životnost 80 let, ale někteří výrobci garantují i přes 100 nebo jednoduše dávají doživotní garanci. Druhé místo mohou obsadit pálené střešní tašky, tam je životnost obvykle do 80 let, ale skutečná životnost může být i delší.

2.
Podle váhy
Jedno z nejdůležitějších kritérií. Pokud má vaše střech malou nosnost nebo slabou konstrukci, tak je potřeba vybírat krytiny lehké. Vhodné jsou plechové střešní krytiny a asfaltové šindele. Zde se váha pohybuje kolem 5 kg na čtvereční metr. Lehkou střešní krytinu si vybírejte obzvláště, pokud žijete v horách a střecha je často pokryta silnou vrstvou sněhu.
Jestliže nejste omezeni slabou konstrukcí, tak si vždy vyberte nejlépe tašky z pálené hlíny nebo betonu, zde je hmotnost kolem 80 kg na metr čtvereční.

3.
Úhel
Pokud vaše střecha disponuje nějakým zvláštním uhlem, tak je vhodné podle toho i orientovat výběr tašek. Pro rovné střechy je ideální zvolit plech, asfalt, ale i tzv. zelené střechy. Od sklonu 7° se hodí používat již betonové tašky. Eternitové a pozinkované tašky jsou vhodné od 14°. Pálené tašky si nepořizujte, pokud je sklon střechy 20° a méně. Pro velmi ostré úhly střech lze možné vybírat krytiny libovolně, takové krytiny jsou zatěžované nejméně.

4.
Odolnost
Nejodolnější jsou tašky betonové, které jsou odolné proti silnému větru, dešti i krupobití. Následně tašky pálené a asfaltové šindele. U ostatních druhů je odolnost velmi podobná.

5.
Další řešení
Pokud chcete zvolit individuální řešení, tak jsou i další možnosti, na trhu jsou k dostání například krytiny jako dřevěné střešní šindele, plastové tašky, břidlicové střechy, vláknocementové desky aj. Pokud s těmito krytinami nemáte žádné zkušenosti a stavíte běžný rodinný dům, tak vsaďte na betonové tašky nebo pálené tašky, to jsou u nás nejpoužívanější a nejkvalitnější krytiny.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2
Average: 2 (1 vote)