Co je potřeba

• Nešetřit – kvalitní nůž za pár korun prostě neseženete
• Promyslet na co jej nejvíc potřebujete
• Správně skladovat i brousit

1

Typ nože
Ze všeho nejdřív si musíte promyslet, jaký nůž chcete. Jestli na pečivo, na zeleninu, na vykosťování nebo na běžné krájení masa a dalších přísad do jídla. Například na krájení ovoce se hodí keramické nože, které nejlépe zachovají důležité vitamíny a ovoce nerozmačkají. Na pečivo jsou zase lepší vroubkované usnadňující krájení a k vykosťování se nejvíc hodí nože s tenkou čepelí. A klasický kuchyňský nůž se nejvíc hodí třeba na porcování masa nebo krájení zeleniny.

2

Uložení
O kvalitní nůž je potřeba dobře pečovat. Například mytí v myčce není zrovna ideální. Lepší je opláchnout ho pod vodou a osušit. Důležité je také uložení. Nože by neměly být pohromadě s dalším nádobím a neměly by ležet ani jeden na druhém. Ideální jsou různé magnetické nebo dřevěné boxy (hodit se může Blok Woody pro 13 nožů a nůžky/ocílku od Tescomy).

3

Rukojeť
Správná rukojeť má být taková, aby se vám dobře držela a zabránila tomu, že vám sjede ruka a pořežete se. Zároveň v ní musí čepel pevně sedět a nůž i s rukojetí by neměl být příliš lehký. U těžšího nože totiž nemusíte při krájení na čepel tolik tlačit a zmenšuje se riziko poranění.

4

Délka čepele
Opět záleží hlavně na tom, na co nůž potřebujete. Zatímco nože na ovoce či zeleninu bývají kratší, u běžných kuchyňských nožů používaných například na krájení masa je vhodná délka 14 – 20 centimetrů.

5

Ostří
Kvalitní nůž bez kvalitního ostří prostě nepořídíte. Nejlepší volbou je nůž s čepelí z kvalitní oceli. Zároveň je ale důležité se o ostří dobře starat. To znamená nůž správně brousit (dobrý tipem jsou třeba nože Tescomy ze série Home Profi nebo nože AZZA, ve které najdete i kvalitní ocílku k jejich ostření).

Zlínská značka Tescoma se za 20 let své existence stala symbolem české kvality. Kuchyňské výrobky nejen prodává, ale také sama vyvíjí a testuje. Na zboží navíc nabízí nadstandardní záruku 3 až 10 let. I díky tomu se stala jedničkou v České republice i na Slovensku.
Tipy

Rady, jak správně vybrat dobrý kuchyňský nůž, jsme pro vás připravili se společností Tescoma, která už 20 let vyrábí a prodává kvalitní kuchyňské nádobí a pomůcky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (4 votes)