Co je potřeba

• Kolik vás je v domácnosti • Co chcete v pekárně péct • Jaký máte prostor • Kolik peněz chcete do pekárny investovat

1

Dříve, než se vrhnete na výběr domácí pekárny, rozmyslete si, kolik financí chcete do pekárny investovat. Na trhu jsou totiž dostupné pekárny již za 900 korun, ale také i za 5000 korun.

2

V druhé řadě si pak dobře promyslete, jak velkou pekárnu chcete. V prodeji jsou totiž pekárny, které pečou 500gramový chleba, ale také i dvou kilogramové. Všeobecně se udává, že rodina o 4 členech ocení domácí pekárnu o obsahu 1200 až 1300 gramech.

3

Jisté dilema vám může u domácí pekárny vyvolat skutečnost, že se prodávají pekárny s jednou hnětací metlou a se dvěma metlami. Počet metel úzce souvisí s pečící nádobou. Pekárna se dvěma metlami peče na šířku a chleba se tedy podobá tomu Moskevskému (kvádr), na rozdíl pekárna s jednou metlou pak peče krychle. Všeobecně, pekárna se 2 metlami je větší, než ty pekárny s jednou hnětací metlou.

4

Domácí pekárnu si dále vybírejte podle toho, zda v pekárně chcete péct pouze chleba anebo máte v plánu v pekárně tvořit těsto. Existují i speciální pekárny, které mají zvláštní program na výrobu celozrnného chleba. A věděli jste, že v pekárně můžete vyrobit také marcipán, mléčnou rýži, marmeládu, sekanou anebo třeba dort? K tomu všemu však potřebujete určité programy, s nimiž se jednotlivé typy domácích pekáren liší.

5

Při nákupu si pekárnu si důkladně prohlédněte. Zvýšenou pozornost věnujte displeji a textu programů, které ne vždy bývají v češtině.

6

Domácí pekárnu také vybírejte také podle velikosti tak, aby se vám vešla do kuchyně a nikterak v ní nepřekážela.

7

U domácí pekárny si také všímejte výkonu, tj. kolik energie v průběhu pečení spotřebuje. Domácí pekárna obvykle spotřebuje okolo 480 W za hodinu. Doba programu 3 hodiny 30 minut ve skutečnosti představuje skutečný čas pečení okolo 51 minut, za tu dobu dojde tedy k finální spotřebě 0,40 kW, což při ceně 4,64 za 1 kW vás jedno pečení vyjde na 1,9 korun. (Propočet je samozřejmě nepřesný, ale pro pro orientaci postačí.)

8

Samozřejmě, že výběr domácí pekárny by měly ovlivnit i boční funkce, které vám umožní pečení si ještě více vychutnat. Jde např. o odložený start, díky němuž se můžete ráno těšit na čerstvý chléb. Večer si vše uchystáte, pekárnu nastavíte a ona se sama spustí přesně tak, abyste se ráno po probuzení dočkali teplého chleba. Obdobně je to také s možností nastavit si propečení kůrky (někdo má rád kůrku světlejší, jiní tmavší a křupavější). Dozajista zajímavou funkcí je i možnost údržby teplého pečiva i po dopečení. Nabídka funkcí se u jednotlivých pekáren liší, výběr je zde pak už jen na vašich preferencích.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (5 votes)